Tisk na zahtevo vs digitalni izdelki: Sodobna rešitev za kreativne podjetnike
Tisk na zahtevo – Tisk na zahtevo (POD) in digitalni izdelki so priljubljeni možnosti za kreativce in podjetnike, ki želijo blago prodajati prek spleta, vendar se razlikujejo v več vidikih. Kakšne so razlike med obema možnostma in katero bi morali izbrati za svoje podjetje? Najprej povzamemo nekaj dejstev.
Kaj so izdelki za tiskanje na zahtevo?
Tiskanje na zahtevo je v bistvu poslovni model, kjer lahko prodajalci prodajajo izdelke brez lastnega inventarja in tiskajo svoje izdelke na zahtevo. Čeprav so izdelki za tiskanje na zahtevo še vedno fizični izdelki, se prodajalcem ni treba ukvarjati s proizvodnjo ali upravljanjem fizičnega inventarja. Če potrebujete fizični izdelek za tiskanje na zahtevo, morate kot prodajalec ustvariti samo datoteko z digitalnim dizajnom. Dobavitelji tiskanja na zahtevo sprejmejo te digitalne datoteke, jih natisnejo na izdelke, nato zapakirajo in dostavijo strankam. Tiskani izdelki po meri so lahko promocijski izdelki, kot so skodelice, blazine, majice, puloverji s kapuco in drugo. Številni založniki uporabljajo POD tudi za knjige, kataloge in marketinške brošure.
vir: canva
Kaj so digitalni izdelki?
Namesto uporabe digitalnih datotek in njihovega tiskanja na fizični izdelek, ki se prodaja tako kot tiskanje na zahtevo, lahko prodajate samo digitalne datoteke ali kateri koli izdelek v digitalni obliki. Kot prodajalec lahko svoje pošiljke dostavljate elektronsko, po e-pošti ali povezavah za prenos. Nekateri primeri digitalnih izdelkov vključujejo e-knjige, programsko opremo, spletne tečaje, glasbo, digitalno umetnost itd.
vir: canva
Hitra primerjava: izdelki za tiskanje na zahtevo in digitalni izdelki
Kakovost izdelka
Tiskanje na zahtevo in digitalni izdelki imajo eno prednost: oba razbremenita breme upravljanja fizičnega izdelka. Kljub temu lahko samo digitalni izdelki poskrbijo za odmik od težav fizičnih izdelkov. Po drugi strani tisk na zahtevo še vedno predstavlja določena tveganja glede kakovosti fizičnih izdelkov.
Na primer, vaši fizični izdelki za tiskanje na zahtevo imajo lahko napake. Ne glede na to, ali gre za proizvodnjo ali pošiljanje, morate še vedno prevzeti odgovornost in urejati vračila in vračila teh izdelkov.
Nasprotno pa se digitalni izdelki lahko neskončno podvajajo brez kakršnih koli nedoslednosti v kakovosti. Poleg tega je digitalne izdelke lažje popraviti v primeru okvar in napak.
Čas
Druga prednost digitalnih izdelkov je, da ne potrebujejo časa za podvajanje. Čeprav je začetno ustvarjanje lahko zamudno, traja le nekaj sekund, da podvojite in dostavite svoje izdelke. Po drugi strani pa se izdelki za tisk na zahtevo natisnejo le na zahtevo in potrebujejo določen čas, da dosežejo kupce.
Distribucija
Ponudniki tiska na zahtevo poleg skrbi za izdelavo poskrbijo tudi za prevoz. Natisnjeni izdelki so ustrezno zapakirani in gredo nato do prevoznikov. Da bi lahko prodajalci natančno spremljali postopek pošiljanja, številni ponudniki tiskanja na zahtevo posodobijo status naročila in zagotovijo kode za sledenje za vsak paket.
Distribucija digitalnih izdelkov je veliko enostavnejša in jo je mogoče avtomatizirati ter dostaviti v celoti prek spleta. Kupci običajno prejmejo svoje nakupe takoj po plačilu, bodisi prek povezav za prenos, elektronske pošte ali dostopa do digitalne platforme.
Stroški
Izdelki za tisk na zahtevo so dražji od digitalnih izdelkov. Stroškom izdelave se prištejejo stroški tiskanja. Za prodajo izdelkov za tiskanje na zahtevo in digitalnih izdelkov morajo prodajalci vložiti vnaprejšnje stroške za nakup orodij in virov za ustvarjanje digitalnih modelov. Naslednji korak za privabljanje strank je vlaganje v oglaševalska prizadevanja. To lahko vključuje plačljiva orodja, optimizacijo spletne strani ali druge dejavnosti družbenega trženja. Digitalne izdelke je mogoče neskončno podvajati brez povečanja cene. Digitalno datoteko lahko prodaš tisočkrat, a cena ostane enaka.
Dobiček
Kakšna je primerjava z razmerjem med stroški in dobičkom digitalnih izdelkov in izdelkov za tiskanje na zahtevo:
Na splošno so digitalni izdelki na voljo po nižji ceni v primerjavi s fizičnimi izdelki za tiskanje na zahtevo. Vendar pa proizvodnja stane veliko manj, da ne omenjam, da stroški ostanejo enaki ne glede na vaš obseg prodaje. To pomeni, da več kot boste prodali, višja bo vaša stopnja dobička.
Pri tisku na zahtevo se stopnja dobička bistveno ne spremeni, razen če vam uspe znižati stroške. Če želite več dobička od izdelkov za tiskanje na zahtevo, morate poleg povečanja obsega prodaje bistveno optimizirati stroške, od proizvodnje do stroškov oglaševanja.
Povpraševanje
Fizični izdelki so na splošno cenovno ugodnejši, večje povpraševanje pa je po digitalnih izdelkih. Vsaka stranka, ki išče fizični izdelek, lahko kupi izdelek za tiskanje na zahtevo. To pomeni, da ne kupite skodelice z besedilom ali določeno sliko, grafiko, ampak kupite šablono in jo natisnete. Ne boste ogoljufani, če vam zmanjka zalog.
Prilagajanje in ustvarjalnost
Zdi se, da imajo tako tisk na zahtevo kot digitalni izdelki enak neomejen potencial za ustvarjalnost in prilagajanje. Obe vrsti izdelkov ustvarjalcem omogočata, da oživijo svoje vizije in ideje na edinstven in vpliven način ter izkoristijo svojo ustvarjalnost.
Glavne prednosti tiska na zahtevo
Nizki vstopni stroški
Ni potrebe po vlaganju v velike zaloge izdelkov. Izdelke tiskamo samo po naročilu kupca.
Brez shranjevanja
Ker so izdelki izdelani po naročilu, je skrb za skladiščenje odveč.
Prilagodljivost oblikovanja
Dizajn lahko hitro in enostavno spremenite in se tako prilagodite trenutnim trendom ali zahtevam strank.
Široka ponudba, pestrost izdelkov
Tisk na zahtevo je mogoče uporabiti za različne izdelke.
Zmanjšanje tveganja
Izdelki so izdelani samo po naročilu, kar zmanjšuje tveganje neprodanih zalog.
Enostavna razširitev
Za razširitev asortimana niso potrebna velika vlaganja v nove izdelke.
Glavne prednosti digitalnih izdelkov
Digitalni izdelki so nematerialni, virtualni in lahko vključujejo e-knjige, programsko opremo, spletne tečaje, glasbo, grafiko in druge digitalne datoteke.
Takojšnja razpoložljivost
Največja prednost je takojšnja dostopnost, na voljo so za prenos ali dostop takoj po nakupu.
Brez shranjevanja
Ne potrebujejo fizičnega skladiščenja ali logistike, kar zmanjša stroške in poenostavi distribucijo.
Oba načina imata svoje prednosti in slabosti, izbira pa je odvisna od vrste izdelka, ki ga ponujate, in preferenc vaših strank. V primerjavi z običajnimi fizičnimi izdelki imajo izdelki za tiskanje na zahtevo boljšo oblikovalsko prednost. Izdelek lahko personalizirate s tiskanjem na zahtevo, kar še poveča privlačnost. Iz tega razloga se izdelki za tisk na zahtevo običajno kupijo kot darilo ali spominek. Po drugi strani pa digitalni izdelki ciljajo na popolnoma drugačno bazo strank. Kupci digitalnih izdelkov so običajno potrošniki, ki imajo raje dostopno in takojšnjo naravo digitalnih izdelkov, kot so knjige, oblikovalski viri, glasba, filmi, orodja itd.
Preprosto povedano, izdelki za tiskanje na zahtevo in digitalni izdelki ponujajo edinstvene prednosti in so namenjeni različnim občinstvom. Izbira med njimi je odvisna od dejavnikov, kot so narava izdelka, proizvodna in distribucijska logistika, preference ciljnega trga ter cilji in viri ustvarjalca. Prav tako ni nenavadno, da se ustvarjalci odločijo ponuditi kombinacijo obojega, da bi diverzificirali svoje vire dohodka in dosegli širšo publiko strank.