Binavralni ritmi, utripi sreče


Kaj so binavralni ritmi?

Ste že slišali za binavralne ritme ali binavralni zvok? Pri poslušanju dveh tonov, ko gre vsak v drugo uho in se nekoliko razlikuje po frekvenci, možgani obdelajo zvok na podlagi frekvenčne razlike. Temu pravimo binauralni ritem. Na primer, poslušate zvok v levem ušesu, ki je 132 Hz, in v desnem ušesu poslušate 121 Hz. Človeški možgani se postopoma sinhronizirajo z razliko 11 Hz. Namesto dveh različnih tonov, slišite ton s frekvenco 11 Hz (poleg dveh tonov, ki sta podana vsakemu ušesu). Binauralni ritmi torej veljajo za tako imenovane slušne iluzije. Da bi binavralni utrip deloval, morata imeti dva tona frekvenco manjšo od 1000 Hz. Vir in razlika med tema dvema tonoma ne moreta biti večja od 30 Hz. Ohraniti je treba tudi pogoj, da tone poslušate ločeno, po enega skozi vsako uho.

 

 

Ali imajo binavralni ritmi ali nimajo učinkov na zdravje?

V preteklosti so binavralne ritme preučevali in jih uporabljali tudi kot pomoč pri uglaševanju instrumentov, kot so klavirji in orgle. Sredi 19. stoletja so postali zanimivi za številne fizike in psihologe. Šele pred nekaj leti so se začeli povezovati s potencialnimi zdravstvenimi koristmi. Začele so se pojavljati trditve, da binavralni ritmi izzovejo enako duševno stanje kot pri meditaciji, vendar v veliko krajšem času.

 

Pripisujejo jim:

- zmanjšati stres in tesnobo

- povečati koncentracijo in koncentracijo

- povečati sprostitev

- podpirajo pozitivno razpoloženje, ustvarjalnost

- pomagajo pri obvladovanju bolečine

 

Meditacija proti binavralnim ritmom

Meditacija je stanje umiritve uma in prilagajanja števila naključnih misli, ki gredo skozi to. Dokazano je, da redna meditacija zmanjšuje stres in tesnobo, upočasnjuje staranje možganov in izgubo spomina. Spodbuja duševno zdravje in podaljšuje pozornost. Redno izvajanje meditacije je precej zahtevno, zato ljudje iščejo pomoč v tehnologiji. Binauralni ritmi med 1 in 30 Hz naj bi ustvarili enak vzorec možganskih valov, ki bi ga človek doživel med meditacijo. Ko poslušate zvok na določeni frekvenci, se vaši možganski valovi sinhronizirajo s to frekvenco. Tako lahko binavralni ritmi v teoriji pomagajo inducirati frekvenco, ki jo možgani potrebujejo za ustvarjanje istih valov, ki jih oseba običajno doživi med globoko meditacijo. Uporaba binavralnih ritmov na ta način se včasih imenuje tehnologija zavzemanja možganskih valov.

Kako začeti z binavralnimi utripi?

Vse, kar potrebujete za eksperimentiranje z binavralnimi utripi, so binavralni utripi in stereo slušalke. Na YouTubu, Spotifyju ali podcastih na to temo lahko najdete veliko zvočnih datotek z binavralnimi utripi. Da bi to delovalo, morata imeti dva tona frekvenco manjšo od 1000 Hz. Vir in razlika med tema dvema tonoma ne moreta biti večja od 30 Hz. V tem določenem frekvenčnem območju imajo binavralni ritmi glede na obseg, v katerem so učinkoviti za želeno stanje.

Binavralni ritmi v delta območju (1 do 4 Hz) so povezani z globokim spanjem in sprostitvijo.

Binauralni ritmi v območju (4 do 8 Hz) so zasnovani za REM spanje, zmanjšano tesnobo, sprostitev ter meditativna in ustvarjalna stanja.

Binauralni ritmi pri alfa frekvencah (8 do 13 Hz) se priporočajo za spodbujanje sproščenosti, pozitivnosti in zmanjševanja tesnobe.

Binauralni ritmi pri nižjih beta frekvencah (14 do 30 Hz) so namenjeni povečanju koncentracije in budnosti, odpravljanju težav in izboljšanju spomina.

Ugotovljeno je bilo, da so binavralni ritmi s frekvenco 40 Hz koristni pri izboljšanju usposabljanja, učenja in študija.


Načelo, ki velja za meditacijo, velja tudi pri poslušanju binavralnih ritmov. Najbolje je sedeti na udobnem mestu brez motečih vplivov. Vsakodnevno poslušanje vsaj 30 minut bo prineslo rezultate. Kasneje lahko eksperimentirate z dolžino poslušanja binavralnih ritmov in ugotovite, kako dolgo vam ustreza. Na primer, če doživite visoko stopnjo tesnobe ali stresa, lahko poslušate dlje.

Raziskave, ki podpirajo zdravstvene trditve

Medtem ko večina študij o učinkih binavralnih ritmov ni potrdila ali podprla koristi v majhni meri, jih je več, ki dokazujejo, da ima ta slušna iluzija resnične koristi za zdravje. To je predvsem raziskava učinkov na tesnobo, razpoloženje in zmogljivost. Ena večja študija iz randomizirane in kontrolirane študije iz leta 2011 je preučevala uporabo binavralnih ritmov pri 291 bolnikih, sprejetih v bolnišnično urgenco. Raziskovalci so opazili znatno zmanjšanje ravni anksioznosti pri bolnikih, ki so bili izpostavljeni zvoku z vgrajenimi binavralnimi ritmi, v primerjavi s tistimi, ki so slišali zvok brez ali brez binavralnih ritmov. Študija iz leta 2019 je združila učinke binavralnih ritmov in odziva avtonomnega senzoričnega meridiana (ASMR), fenomen sproščujočega odziva na določene zvočne ali vizualne sprožilce. Ugotovljeno je bilo, da je kombinacija obeh bolj ugodna kot katera koli sama.

 

Ali ima poslušanje binavralnih ritmov kakšne stranske učinke?

Druga študija je preučevala stranske učinke poslušanja binavralnih ritmov. Do sedaj niso bili znani nobeni stranski učinki. Dolgotrajna izpostavljenost zvokom nad 85 decibelov lahko povzroči poškodbe sluha. To je približno raven hrupa, ki ga povzroča gost promet v mestu. Tehnologija binauralnega ritma ni priporočljiva za tiste z epilepsijo.

Binauralni ritmi vzbujajo stanje, kot je po uporabi narkotikov

Binauralni utrip pogosto spremlja učinek dviga razpoloženja. Nekje med 8 - 13,9 Hz se pojavi zastrupitev. V tem območju telo proizvede večino serotina, ki je hormon sreče. Pri tej frekvenci ljudje občutijo podobne občutke kot uživanje alkohola ali lahkih drog. Žal nobena uradna študija ni potrdila te trditve, a je tudi ni ovrgla. Vendar pa obstajajo raziskave, da ljudje po vsem svetu želijo spremeniti svojo zavest z binavralnimi ritmi.

Če želite sami preizkusiti učinek, izberite nekaj binavralnih ritmov in ga preizkusite. Vse, kar potrebujete, so stereo slušalke, ki lahko predvajajo nizkofrekvenčne zvoke. Poslušajte izbrane binavralne utripe vsaj 15 minut. Potrjeno je, da traja vsaj 7 minut, da možgani sinhronizirajo zvoke.

Preizkusili smo binauralni posnetek z zanimivim naslovom Pozabi me -Ne v dolžini 18 minut, katerega namen je bil v možgane izplakniti endorfin (nevrotransmiter, ki vzbuja občutek sreče, veselja). Pri snemanju so bili uporabljeni 6,3 Hz binavralni utripi. Prišel je rahel občutek sreče. Iz enega samega posnetka je res težko presoditi, ali so bili odgovorni binavralni ritmi ali pričakovanja, ki temeljijo na placebo učinku.

Infolinija (PON-PET: 8:00-15:30)
Piškotke uporabljamo, da znamo kar najbolje izkoristiti naše spletno mesto, vrniti vsebino in oglaševalske zmogljivosti, uporabljati funkcije družbenih medijev in analizo prebivalstva. Ti piškotki vključujejo ciljne medijske piškotke in piškotke za napredno analizo. S klikom na gumb Razumem se strinjate z uporabo piškotkov.