Pisarniški material in šola

Biofilni dizajn

Morda ste ujeli izraz "Biophilic" ali besedno zvezo Biophilic design. Je način povezovanja sodobnega okolja z naravo. Hipoteza o biofiliji se skratka nanaša tudi na človeško težnjo BET-a, da išče povezavo z naravo in jo vključi v čim širši razpon v arhitekturi, tehnologiji in samem oblikovanju. Prav v arhitekturi je Biophilic Design ena izmed strategij, ki lahko zelo dobro poveže ljudi z naravnim okoljem. To lahko razumemo kot nujno ali potrebno povezavo oziroma dopolnitev tako imenovane zelene arhitekture. Če se zavedamo vpliva velikega odstotka grajenega sveta na okolje, je Biophilic design vsaj majhen korak pri ponovnem povezovanju človeka z naravo. Za ta slog, če mu lahko tako rečemo, so značilni določeni elementi, ki zaokrožujejo prostor. Definicija biofilnega prostora je prostor, ki krepi življenje s podporo socioloških in psiholoških komponent s sposobnostjo sprostitve našega kognitivnega sistema. Na poenostavljen način pozitivno vpliva na našo psiho in splošno počutje. Zato smo v naših bivalnih prostorih že dolgo obkroženi s cvetjem in rastlinami.

 

"Ljubezen do življenja in vsega živega"

 

Tako se začetki izraza Biophlic segajo v leto 1984, ko se je Edward O. Wilson v svoji knjigi Biophilia lotil te teme. Gre za delo, ki vzbuja njegov osebni odziv na naravo in izjavo o varstveni etiki. Avtor se zanaša na našo naravno naklonjenost do življenja, biofilija je samo bistvo človeštva in nas povezuje z vsem ostalim živim. Wilson še zdaleč ni bil prvi, ki se je ukvarjal z biofilijo. Izraz biofilija je leta 1973 uporabil Erich Fromm v The Anatomy of Human Destructiveness, ki je biofilijo opredelil kot strastno ljubezen do življenja in vsega živega.

Biofilno zasnovo lahko štejemo za razširitev Biophilia, ki prepoznava razvoj človeka iz več kot 99 % svoje zgodovine v prilagodljivem odzivu na naravo. Na ta način smo postali biološko kodirani, da se povežemo z naravnimi lastnostmi in procesi. Čeprav ta preostala potreba ni več pomembna za bolj ali manj neobstoječ svet, obstaja domneva, da bo ta potreba ostala kot orodje za fizično in duševno zdravje ljudi. Za njihovo stanje in psihično počutje.

 

 

Današnje tako imenovano naravno okolje je mešanica sodobne arhitekture, postavljene na velikem območju. V bistvu gre za pozidano območje, kjer je povezava z naravo zgolj vpetost naravnih organizmov, rastlin, rož, dreves in vsega, kar je povezano z naravnim okoljem. Stik z naravno komponento pozitivno prispeva k čustveni in fiziološki plati ljudi. Ljudje smo tisti, ki imamo instinktivno razvito vez z naravo. Biofilni dizajn nam pomaga ustvariti mirno in harmonično okolje ter pristne elemente narave.

Lahko rečemo, da se biofilski dizajn osredotoča na tiste vidike naravnega sveta, ki prispevajo k zdravju in produktivnosti ljudi v starodavnem boju za preživetje in kondicijo. Puščavski, globokomorski habitati, pa tudi mikroorganizmi ali tujerodne, izumrle vrste in drugi nejasni vidiki narave so zato kot vidiki biofilnega oblikovanja večinoma nepomembni. Ljudem ponujajo malo, če sploh kaj, trajne koristi.

Pomembna značilnost biofilnega oblikovanja je njegov poudarek na celotnem okolju ali habitatu in ne le na posameznem ali izoliranem pojavu narave. Vsi organizmi obstajajo v medsebojno povezanih in sorodnih okoljih, ki so med seboj povezana kot ekosistemi. Ko habitat deluje v najboljšem interesu organizma, ekosistem deluje na višji ravni kot vsota njegovih posameznih delov. Nasprotno pa habitati, sestavljeni iz ločenih in nepovezanih elementov, svojim komponentam zagotavljajo malo koristi. Zato mora biti vstavitev predmeta narave v okolje, ki ga ustvari človek, takšna, da je povezana in ne v nasprotju z drugimi prevladujočimi značilnostmi okolja.

 

Prednosti biofilnega oblikovanja

Biofilna zasnova zmanjšuje stres, izboljšuje kognitivne funkcije in ustvarjalnost, izboljšuje počutje in pospešuje procese zdravljenja. Ker svetovno prebivalstvo raste in urbanizacija pridobiva vedno več prostora, raste tudi njen pomen. V nekem smislu so vezne točke med naravo, človeško biologijo in zasnovo grajenega okolja.

Raziskave v nevrobiologiji potrjujejo, da oblike, barve, uporabljene v arhitekturi, vplivajo na naše dojemanje na biološki, elementarni ravni. Biofilni slog oblikovanja je veččuten, kar pomeni, da vpliva na več naših čutov. Čeprav ima pri tem gibanju pomembno vlogo uporaba živih rastlin, okrasnih rastlin, dreves, živih sten ali stropov, imajo oblikovalci na voljo številna druga orodja.

Oblikovalci uporabljajo biofilni dizajn

Prednost spletnega mesta

Stavbo vključite v okolje tako, da se čim bolj prilega in odraža podnebje, krajino in ekologijo območja. Pravilna integracija in integracija dizajna v spletno stran je izziv za oblikovalce.

Naravni vizualni elementi

Eden je zelo občutljiv na vizualno plat, zato je vključevanje čudovitih naravnih elementov v notranjost prvi korak k ustvarjanju okolja, ki izboljšuje dobro počutje. Študije so pokazale, da če obstaja vizualna povezava z naravnim elementom, pomaga. Delo z organskimi motivi in elementi je lahko koristno za notranjost. Lahko so vzorci, barve, konture, rastlinski motivi, drevesni listi.


Teksturirane površine za taktilne občutke

Poleg vizualne strani Biophilic Design daje velik poudarek tudi strani na dotik in zvoku. S tem je mišljeno veččutno zaznavanje. Tekstura igra pomembno vlogo za ljudi že od otroštva. Z lahkoto lahko izzove čustvene reakcije. Na to računajo notranji oblikovalci, ko v prostor vnesejo teksture, ki uporabljajo tudi naravne materiale.

Svetloba in zrak

Ti naravni elementi so nepogrešljivi za biofilno zasnovo, ki mora zaradi svetlobe zaživeti. Svetloba igra pomembno vlogo pri oblikovanju. Kakovost svetlobe lahko poživi notranjost, a jo tudi razbije. Biofilni oblikovalci se lahko igrajo z nastavitvami, koti svetlobe, tako da s kombinacijo naravnega vira dnevne svetlobe, ognja, sveč in drugih dodatkov prinašajo naravnost. Na primer, uporaba prosojnih dekorativnih zaves ali zaves v mehkih svetlih barvah pomaga notranjosti.

"Arhitektura je naučena igra, pravilna in veličastna, oblik, sestavljenih v svetlobi" - Le Corbusier

 

Narava proti biofilnemu dizajnu

Če bi primerjali naravo med seboj in njen neposredni vpliv ter ustvarjen Biofilski dizajn in izkušnje iz nje, potem seveda ne bomo dobili 100% soglasja. Narava ponuja neposredno izkušnjo svetlobe, zraka, vode, rastlin, naravne krajine in ekosistemov, vremena in živali. Biofilno oblikovanje ponuja izkušnjo s podobami narave, naravnimi materiali in barvami, naturalističnimi oblikami in oblikami, biomimikrijo, simulacijo naravne svetlobe in zraka. Posredno prikliče naravo, naravno geometrijo. Ponuja ekološko razsežnost, kulturno navezanost na kraj in obilico informacij.

Žal arhitektura prejšnjega stoletja ni dovolj podpirala človekove potrebe po povezovanju z naravo. Stanovanjske stavbe, poslovne stavbe, šole, bolnišnice, nakupovalna središča niso zagotavljale takšnega duševnega počutja v smislu naravne povezanosti. Ravno nasprotno, zdeli so se strogi, umetno celo depresivni. Poleg integracije naravnih elementov je pogosto primanjkovalo naravne svetlobe, ki jo je nadomestila umetna svetloba. Zato je vrnitev k naravi v arhitekturi in oblikovanju dobrodošla in nujna sprememba našega stoletja. Biofilni dizajn je več kot nov stil poenostavitve notranjosti. Je močno orodje za povezovanje z naravo za fizično in duševno zdravje ljudi.

 

canon.com


Ali si vedel? Kot del Canonove storitve Creative Park ponuja Canon številne predloge papirnatih izdelkov, ki jih lahko natisnete z okrasnimi rožami, sukulentami in cvetličnimi lončki, stenskimi šopki in podobnimi naravnimi elementi za notranjo dekoracijo. Za takšno zasnovo bo zadostoval kvaliteten barvni tiskalnik in seveda poln rezervoar, torej tiskalniške kartuše in malo kreativnosti.