Delovno okolje in toksični odnosi, kaj pa to?


Skoraj vsi smo izkusili, kako je delati v strupenem okolju. Če vam to nič ne pomeni, ste eden izmed srečnejših zaposlenih, ki kljub delovni ekipi ni doživel toksičnosti. Večina od nas je imela to izkušnjo in se počutimo nemočne do točke panike, ko gre delovno razmerje narobe. To je situacija, ko se moraš soočiti z določeno negativno situacijo na delovnem mestu. Čeprav veliko pozornost namenjamo izgradnji pozitivne kulture podjetja, ne moremo vedno izbirati, s kom bomo sodelovali. Disfunkcionalno delovno okolje lahko povzroči slabo zdravje in celo poškoduje vaše osebne odnose zunaj pisarne. Visoka stopnja toksičnosti lahko uniči vaše delovne izkušnje in zmanjša vašo delovno produktivnost.

 

 

Nasveti za preživetje v strupenem delovnem okolju

Ustrahovanje je danes zelo razširjeno tudi na delovnem mestu. Žal ne gre le za problem vedenja, ki se konča v srednji šoli ali je bil značilen za služenje obveznega vojaškega roka v preteklih letih. Kaj torej storiti, kako se obnašati, ko ugotovite, da vaše delovno okolje nosi znake toksičnosti. Prvi nasvet je preživeti, bodite močni! Toda resno, ne bodite žrtev svojega strupenega delovnega okolja.

 

Ostani miren

Pravijo, da obdrži paniko in beži, vendar je najpomembnejše ostati miren. Namesto da popustite kot taktika prestraševanja, spregovorite, ko nasilnež pokaže neželeno vedenje. Sporočite vljudno, mirno in odločno, da ne boste tolerirali zlorabe. To bo pogosto skrajšalo nasilčevo sposobnost, da deluje agresivno.

 

Obvestite vodstvo o situaciji

Pogovor z nadrejenim je lahko na začetku precej neprijeten. Ne glede na to, če ste že poskusili vse drugo, je pomembno, da težavo prijavite svojemu nadrejenemu. Ohranite nevtralno držo in se predvsem držite dejstev. Komunicirajte jasno in do bistva. Če ste že sprejeli ukrepe za obvladovanje situacije in to ni pomagalo, prosite svojega nadrejenega za pomoč.

 

Mogoče postaviti meje

Stanje je slabše, če vaš nadrejeni povzroča strupenost na delovnem mestu. V takem primeru je treba z asertivno komunikacijo vzpostaviti realne meje, ki temeljijo na dejstvih. V takšni situaciji je težko biti odločen. Pomembno je, da si na delovnem mestu odločno in vljudno postavite pričakovanja. Če se nič ne spremeni, je čas, da za pomoč vključite kadrovsko službo.

Zabadanje v hrbet je pogosta in uničujoča taktika strupenih članov ekipe. To je širjenje govoric znotraj delovnega kolektiva. To vas lahko dobesedno razočara in preraste v jezo. Na žalost lahko poškoduje tudi druge odnose na delovnem mestu. Težko se je zoperstaviti tako imenovanemu sovražniku, a če ostaneš tiho, bo imel on prednost. Kako se torej soočiti s takšno situacijo?


Ignorirajte trače

Če se vam poskušate povrniti, boste videti slabo. Pojdi svojo pot. Zgodnji znaki razširjalca govoric so nagnjenost k širjenju grdih zgodb o drugih ali ogovarjanju. Izogibajte se tej osebi in se ne spuščajte na njen nivo. Bodite prijazni in zgradite pozitivne odnose z drugimi v vaši ekipi, da preprečite širjenje strupenosti.

Ne delite preveč

Bodite previdni, s kom delite svoje misli. Nikoli ne delite čustev, idej (ali česar koli drugega) s trači. Razvijte odprto komunikacijo s svojim nadrejenim in poskrbite, da bo prvi izvedel za vaše zamisli. Tako lahko preprečite tudi krajo vaših idej za ekipo.


Soočenje

Čeprav se veliki večini ljudi sliši strašljivo, lahko situacijo reši soočenje z napadalcem. Včasih lahko član vaše strupene ekipe ustvari nepreverjene informacije. Večinoma gre za nesporazume, ki jih je mogoče odpraviti in rešiti z mirnim in odprtim dialogom. Če strupenost izvira iz položaja vašega šefa, se povežite s čim več ljudmi zunaj vaše ekipe. Pomembno je zgraditi močno mrežo za odpravo negativnega označevanja.

Če obstaja ena sama sestavina uspeha, je to sposobnost graditi in spodbujati pozitivne odnose. Strupeno kolektivno vedenje je uničevalec dobrega sodelovanja in produktivnosti. Če vaše vodstvo ignorira ali ohranja toksičnost, boste morda želeli razmisliti tudi o zamenjavi službe. Če se boste naučili učinkovito obvladovati strupeno delovno okolje, boste na koncu prišli korak bližje k zdravemu ravnovesju med poklicnim in zasebnim življenjem.

 

Veste, kaj pomenijo izrazi

 

Gaslighting

Gaslighting je strupena taktika manipulacije. Če menite, da vam kolega ali šef posreduje zavajajoče informacije in potem menite, da se motite, je to običajno jasen znak zastrupitve. Gaslighting je povezan z osebnimi odnosi, vendar se lahko zgodi na delovnem mestu, kjer kolega ali celo vaš šef manipulira z vami do te mere, da dvomite o lastnem razumu in dojemanju. gre za prelaganje krivde na drugo osebo. Ima elemente, ki so veliko bolj subtilni kot odkrito ustrahovanje.


Mobing in šefovanje

To je precej subtilno ustrahovanje na delovnem mestu. Ta izraz se nanaša na več oblik delanja posamezniku neprijetnega življenja na delovnem mestu. Manifestacije so lahko različne, od verbalnih napadov, psihičnih pritiskov, izsiljevanja, okrnitve dobrega imena zaposlenega do obrekovanja, spolnega nadlegovanja in podobno. Nasprotno pa je šefovanje izraz, ko šef ustrahuje in ustvarja toksičnost. To lahko stori z različnimi kompenzacijami, povečanimi zahtevami glede zmogljivosti in podobnim.

Če v svojem delovnem okolju čutite znake zastrupitve ali nekaj podobnega pritisku, ki vas odvrača od vašega delovnega počutja, morate razmisliti o tem in, če je že nevzdržno, začeti reševati.

Infolinija (PON-PET: 8:00-15:30)
Piškotke uporabljamo, da znamo kar najbolje izkoristiti naše spletno mesto, vrniti vsebino in oglaševalske zmogljivosti, uporabljati funkcije družbenih medijev in analizo prebivalstva. Ti piškotki vključujejo ciljne medijske piškotke in piškotke za napredno analizo. S klikom na gumb Razumem se strinjate z uporabo piškotkov.