Direct Mail
Ali veste, kaj je direktna pošta?
Direktna pošta (directmail) je eno izmed orodij direktnega marketinga. Gre za pismo, ki vsebuje ponudbo. Pogosto ga je mogoče dopolniti s promocijskim gradivom ali kratkimi informacijami. Včasih meji na vsiljeno pošto. Odlične rezultate doseže, če ponudite kakšen promocijski popust. Zahvaljujoč kodi za popust lahko zelo natančno ocenite njegovo korist.
Za uporabo Direct mailinga je najprej potrebno pridobiti bazo odjemalcev. Kako do njega? Na spletno stran lahko postavite obrazec za prijavo na novice s popusti, akcijami ali drugimi zanimivimi informacijami za stranke. Uporabite lahko družbena omrežja in tam postavite vprašalnik z možnostjo pridobitve popusta ali osvojitve izdelka. Izberite domiselno besedilo. Ustvarite različne različice in jih pošljite na določeno število naslovov, odvisno od rezultatov, nato nadaljujte. Ne pozabite na ocenjevanje, to je osnova uspešnih oglaševalskih akcij.
Pismo ali letak je dovolj oseben in če ga uporabite, je možnost uspeha večja kot pri email marketingu. Je pa ta način dražji (stroški tiska, distribucije) in statistika je nekoliko slabše ocenjena.
Če primerjamo z e-pošto. Najpomembnejši je predmet. Biti mora izviren, privlačen, najava pa jasna in jedrnata.
Kako kar najbolje izkoristiti neposredno pošiljanje po pošti
Podatke iz preteklih let lahko uporabimo pri promociji organizacije rojstnodnevnih praznovanj. Na voljo imate datume rojstva, e-poštni naslov in morebiti fizični naslov slavljenca. Pismo ali e-pošta, poslana z željo (in zahvalo za lansko praznovanje) pred rojstnim dnevom, ima visoko stopnjo konverzije. Druga možnost je nagovarjanje kupcev, ki so opravili nakup v živilski e-trgovini. Po določenem času jim lahko ponudite popust na zadnjič kupljeno blago ali kaj dodatnega.
Prednosti in slabosti direktne pošte
Med prednostmi direktne pošte so:
Natančno ciljanje (ciljate na nekoga veljavnega, o katerem imate vir informacij)
Zelo natančna ocena
Gre za bolj osebno komunikacijo
Izbira ugodnejše cene za določeno stranko
Možnost hitrejšega obveščanja o aktualni ponudbi
Promocija česar koli in poudarjanje prednosti pred konkurenco
Slabosti direktne pošte vključujejo:
Tiskani list ali letak se prav tako lahko obravnava kot vsiljena pošta
Pridobivanje podatkovne baze strank je težje
Kdaj je pravi čas za naložbo v direktno pošto?
Upoštevalo bo, koliko podjetij za digitalno trženje je moralo spremeniti svoje informacijske strategije zaradi sprememb GDPR. Neposredna pošta bi morala imeti ustvarjalno prihodnost. To je predvsem zato, ker bodo digitalna podjetja iskala načine za stik s svojimi potrošniki, ne da bi kršila nekatere smernice EU, in neposredna pošta je ena od teh možnosti. Čeprav ne moremo reči, ali bo GDPR pomembno pozitivno vplivala na konverzije direktne pošte, lahko rečemo, da bo več ljudi menilo, da bo direktna pošta alternativa Kako zaobiti GDPR za digitalni marketing.
Kako učinkovita je direktna pošta v današnjem digitalnem svetu
Združenje za direktni marketing poroča, da se 89 % potrošnikov spomni pošte, kar je ostra primerjava z e-poštnim trženjem in oglaševanjem, ki ima stopnjo odprtosti 17,81 %. Poleg tega 84 % milenijcev priznava, da berejo pošto, ki pride skozi njihove nabiralnike, 64 % pa jih pravi, da se raje pomikajo po svoji pošti kot po e-pošti. Zakaj je temu tako? Morda zato, ker je e-poštno trženje z leti razvilo precej nezdravo stigmo, predvsem zaradi neželene e-pošte, lažnega predstavljanja in prevar. E-poštno trženje je padlo tako daleč, da 90 % milenijcev meni, da je direktna pošta zanesljivejša od e-pošte.
Deljenje letakov je še vedno učinkovito
Distribucija tiskanih letakov in zloženk spada med Direktno pošto in oboje beleži pozitivno statistiko. Pravzaprav je 9 od 10 ljudi izjavilo, da se počutijo bolj udobno, ko prejemajo informacije o maloprodaji. Seveda pa je uspeh letakov na koncu odvisen od storitve ali izdelka, ki ga ponujate. Raziskave kažejo, da 62 % ljudi nima časa za televizijske oglase, pri čemer ljudje utišajo ali menjajo kanale, da jih ne bi gledali. Glede na to, koliko stanejo televizijski oglasi, se to zdi neučinkovito za majhno donosnost naložbe.
Vendar to ne pomeni, da je distribucija letakov višja od ostalih multimedijskih kanalov, saj je lahko vsaka vrsta medija učinkovita v svojem okolju. Vsaka medijska oblika je drugače sprejeta in vsaka najde svojo ciljno skupino.
Zloženke in zakaj še vedno veljajo za odpadke
Čeprav je težko verjeti, da ljudje vsak dan prejmemo veliko število letakov. Vendar do 79% ljudi, ki prejmejo takšno pošto, jo obdrži ali si vsaj ogleda ponudbo. To je v nasprotju z agencijami za internetno trženje, ki imajo najnižjo stopnjo odprtosti (e-pošta: 18,05 %), pri čemer ima založništvo najvišjo stopnjo odprtosti (36,59 %).
Kakšni so stroški
Statistični podatki kažejo, da skoraj 80 % prejemnikov pogleda letake in brošure, ki padajo po njihovih nabiralnikih, medtem ko jih 23 % dejansko prebere. Kupone in popuste obdrži 33 % prejemnikov. Konec koncev je cena odvisna tudi od kakovosti oblikovanja pošte, storitve/izdelka in njegovih uporabnih lastnosti. Nihče ne bo prebral letaka ali brošure, ki je slabo oblikovana ali ne daje jasnega poziva k dejanju. Neposredna pošta se splača, če ste pripravljeni porabiti čas za oblikovanje in izpopolnjevanje sporočila vašega podjetja.
Kaj pritegne pozornost na področju direktne pošte
Jasno je, da ko na letak, brošuro ali kakršno koli obliko neposredne pošte napišete besedo "brezplačno", bodo ljudje to pogledali, ne glede na to, kakšna bi lahko bila "brezplačna" ponudba. S tem v mislih 71 % potrošnikov meni, da so brezplačni vzorci in ponudbe koristni.
Direktna pošta v primerjavi z drugimi multimedijskimi platformami
Statistike kažejo, da razširjanje letakov ni le ena najučinkovitejših oblik oglaševanja, ampak je lahko tudi ena stroškovno najučinkovitejših. Z 48 % strank, ki se odzovejo na oglase z letaki in brošurami, to pomeni, da skoraj vsak drugi letak ali brošura izvede konverzijo, kar predstavlja določeno donosnost naložbe.
Direktna pošta živi veliko dlje od drugih medijskih oglasov. Do 38 % poštnih pošiljk ostane v hiši vsaj nekaj dni, 13 % pa do enega tedna. Glede na to, da ima televizijski oglas življenjsko dobo približno 20 sekund (včasih manj) in stane 1000-krat več kot direktna pošta, je jasno, zakaj se več ljudi odloča za direktno pošto.
Direktno pošiljanje po pošti lahko zaupate oglaševalski agenciji, ki bo za vas izdelala točno tisto pravo in jo natisnila v velikem obsegu. Če želite začeti počasi ali potrebujete le določeno omejeno količino, lahko sami oblikujete letak ali brošuro in jo natisnete na kakovostnem tiskalniku. Zadnja stvar, ki jo boste morali narediti, je distribucija ciljni skupini, ki jo želite doseči.