Pisarniški material in šola

Domača pisarna po meri

Razmere in razmere, v katerih se trenutno nahajamo, so zaradi varnostnih predpisov v zvezi s pandemijo prisilile številna podjetja, da so uvedla delovne premike. Podjetja, ki lahko svojim zaposlenim omogočijo delo od doma, t. i. domači uradi, so se odločila za to možnost. To je standardni model korporativne kulture za veliko večino podjetij IT. Prav njihovi zaposleni so pogosto uporabljali sistem dela na daljavo kot ugodnost ob določenih delovnih dneh. Ta model dela je priljubljen in zelo priljubljen ne le pri delodajalcih, temveč tudi pri zaposlenih. Priročnost dela od doma uporabljajo tudi številni vplivneži in ljudje, ki lahko delajo dobesedno od koder koli, kjer imajo dostop do interneta. Kaj je pomembno pri tem načinu dela in kaj sploh je notranje ministrstvo? Kakšne pogoje morate ustvariti, da boste lahko produktivni in učinkovito delali tudi v udobju svojega doma. Katere so prednosti in slabosti dela od doma? 

 

Kaj je Home Office

To je prevod domače pisarne ali izraz, ki ga uporabljamo za delo od doma. Zaposleni lahko za opravljanje določenih vrst dela uporabljajo svoj prostor doma, v kavarni ali kjerkoli, kjer jim je udobno. Mnoga podjetja nimajo lastnih pisarniških prostorov za svoje zaposlene ali zunanje sodelavce, zato je pisarna na domu zanje idealna rešitev. Tako podjetje prihrani pri stroških najema prostora in opreme. Delo od doma je alternativa, če se mora zaposleni na delo voziti predaleč, pa tudi možnost, če mora biti iz nekega razloga doma, vendar lahko delo opravi od doma. Home Office je v zadnjih letih postal zelo priljubljen, zlasti v sektorju IT, pa tudi med vplivneži, blogerji in uredniki. Uporabljajo ga tudi operaterji različnih klicnih centrov. 

 

Kako delati od doma in ne postati nor 

V trenutnih razmerah, v katerih se nahaja naše podjetje, je delo od doma zaradi Covid19 varna rešitev. Na splošno pa je dobro, če ste se že odločili za delo od doma ali če vas je delodajalec prosil, da to storite, da poznate osnovna pravila. Ti vam lahko pomagajo v prvih dneh, ko začenjate delati od doma, dokler ne najdete lastnega preverjenega sistema. Tukaj je nekaj nasvetov.

 

Poskrbite, da vam bo udobno

Če vaše delo vključuje predvsem delo z računalnikom, si lahko rečete, da ne potrebujem ničesar drugega. Skotalil se bom na kavč ali pa za vsak slučaj ne bom niti vstal iz postelje in prenosni računalnik odnesel k sebi. Tako ne bi zdržali dolgo. Zato je dobro, da si rezervirate prostor, v katerem boste delali. Če nimate lastne sobe, ustvarite prostor, ki bo vaše delovno območje.

 

 

Delovno območje

Nujno je treba imeti pisalno mizo, po možnosti mizo in primeren stol. Danes je v vsakem domu kotiček za računalnik, kjer sta pisarniška ali računalniška miza in pisarniški stol ali stol za računalnik. Uporabite lahko tudi svojo igralno nastavitev. 

Če vam prostor dopušča, se raje odločite za minimalizem. Na mizi imejte čim manj nepotrebnih stvari, ki bi vas lahko odvrnile od dela. Pomembna sta dobra osvetlitev in čim manj motečih dejavnikov. Ni hujšega, kot če se vam za hrbtom nenehno odpirajo vrata. Če veste, da boste dalj časa delali od doma, poskrbite za ustrezno ergonomijo. K temu, da se boste počutili udobno, lahko prispevajo ne le sedežna garnitura, prava višina mize, namestitev monitorja, tipkovnice in miške, temveč tudi osvetlitev in dobro vodenje kablov.

 

Glasba iz sosednje sobe 

Pri delu je pomembno, da je čim manj motečih zvokov ali celo hrupa. Ni vedno mogoče delati v popolni tišini, razen če ste sami doma. Zato prosite svojo družino, partnerja ali sostanovalce, naj bodo obzirni. Včasih lahko pomaga tudi napis "ne moti", ki visi na vratih. Če za koncentracijo potrebujete tišino, poskusite s slušalkami z aktivnim odpravljanjem hrupa. Odlično odpravljajo hrup iz okolice. Osebno uporabljam slušalke AirPods Pro, ki imajo funkcijo aktivnega odpravljanja hrupa.

 

Računalnik in internet

Delo od doma zahteva tudi povezovanje z drugimi člani ekipe ali nadrejenim. Poleg dobro delujočega računalnika potrebujete tudi stabilno internetno povezavo ali telefonsko in podatkovno storitev. Če vas je doma več, opozorite druge, naj ne preobremenjujejo internetne povezave. Morda se vam bo zgodilo, da ne boste mogli poslati e-poštnega sporočila s priponko 5 x, v sosednji sobi pa nekdo prenaša ali igra spletno igro. 

 

Dodatna oprema - periferni deli za osebne računalnike 

Poleg računalnika boste morda potrebovali tudi drugo dodatno opremo, na primer optični bralnik ali spletno kamero. Preverite priključke in periferne naprave ter se prepričajte, da vse deluje in da ga lahko po potrebi uporabite.

 

Razvoj delovnih navad 

V domačem okolju je človek nagnjen k lenobi in manjši osredotočenosti. Ustvarite delovne navade, kot da bi delali v pisarni podjetja. Vstajate ob istem času, vzdržujete določeno delovno kulturo in ne delate ves dan v pižami. Ne postavljajte hrane neposredno nad tipkovnico, čeprav je kava včasih potrebna. Vendar bodite previdni pri razlitju tekočin. Nekatere tipkovnice se lahko nehajo odzivati in s tem boste za ta dan končali. Poskrbite za zasebnost, da vas ne bodo neprestano motili gospodinjski opravki. Družini, partnerju ali sostanovalcem razložite, da delate in da ne želite, da vas motijo. Nič ni hujšega kot nenehno bežanje ali prekinjanje dela. Tudi delo od doma zahteva nekaj discipline.

 

Kako razdeliti čas

Pri delu od doma si morate razdeliti čas, delati popolnoma zbrano in si vzeti kratke odmore za sprostitev. Nato lahko spijete kavo, greste na kosilo ali v drugo sobo in se za nekaj časa odpočijete. Pazite, da teh prekinitev ne bo preveč, saj boste na koncu ugotovili, da niste naredili skoraj ničesar. To velja tudi za družbene medije, ki vas lahko odvrnejo od dela. Dobro je izklopiti obvestila, ki niso povezana z delom. Ustvarite strukturo delovnih nalog, kot da bi bili v pisarni. Izmenjajte čas, ko ste produktivni, s kratkimi odmori, ko si oči odpočijejo. Delo od doma pogosto vključuje dolgotrajno delo z računalnikom, zato je potreben odmor za oči in hrbtenico. Nastavite začetni in končni čas delovnega časa.

 

 

Delo in gospodinjstvo z otroki sta včasih velik preizkus za živce. Zato s partnerjem vnaprej razjasnite nekaj pravil. Zlasti majhnim otrokom razložite, da morate nekaj časa delati in da se jim boste posvetili pozneje.

Drug primer je, ko izgubite občutek za čas in začnete delati zgodaj zjutraj ter delate pozno v noč. To ni prava pot in tega bremena ne boste mogli dolgo prenašati. 

Uporaba razpoložljive tehnologije 

Pri delu od doma lahko uporabljate nekatere tehnologije, ki vam bodo olajšale in pospešile delo, ali pa jih morate dobesedno uporabljati. Z vzpostavitvijo pravih storitev v oblaku in souporabe dokumentov boste lahko učinkovito sodelovali v delovni skupini. Pogosto se uporabljajo tudi skupinske aplikacije ali skupinski klepet, video klici znotraj delovne ekipe. Vse, kar vam olajša delo, je dobrodošlo.

Sami ste svoj šef, vendar odgovorno. 

Tudi če je delo od doma na prvi pogled videti kot mala malica, bo delodajalec pričakoval določene rezultate. Zato se ga lotite odgovorno. Pogosto se prepleta z delom z drugimi sodelavci in vaše odlašanje lahko vpliva tudi na njihovo delo. Ustvarite najboljše možne pogoje za učinkovito delo. Izognili se boste nepotrebnemu stresu, če vas začnejo roki dobesedno siliti in se vaš poštni predal napolni z elektronskimi sporočili šefa.