Hitro spreminjajoč se obraz modnega posla
Neverjetno, koliko možnosti imajo ponudniki storitev tiskanja, ko gre za diverzifikacijo svojega poslovanja . Toda morda najbolj tvegan in revolucionaren je prehod na oblačila po meri. To je tvegano, ker ni jasnih dokazov, da so se potrošniki pripravljeni množično oddaljiti od okolju neprijaznega modela dobavne verige. Ta model je v celoti zgrajen na velikih količinah izvornih materialov, preoblikovanih v oblačila v velikih količinah. Rezultat so poceni in lepa oblačila iz različnih vlaken, mešanic in tkanin. Premik k mikrotovarnam za proizvodnjo oblačil stran od masovnega modela omogoča proizvodnjo oblačil na zahtevo blizu njihovih nakupnih mest. Toda ali bo ta model res spremenil podobo mode?
Številni proizvajalci sistemov za digitalno tiskanje menijo tako in upajo, da bo modna industrija sprejela model na zahtevo za zmanjšanje emisij v svojem sektorju. Mikrotovarne bi lahko pomagale zmanjšati emisije in odpadke, povezane z množično proizvodnjo. Prav tako bi lahko pomagali pospešiti modo, tako da lahko oblikovalci in blagovne znamke vsako leto ponudijo več kot peščico kolekcij. Od modnega sezonskega modela bi lahko prešli k modelu, ki se odziva na dogodke in ne na letni čas.
Pri tem modelu je kupcem marsikaj všeč, zlasti pristop, ki mladim oblikovalcem omogoča, da se uveljavijo na trgu. Še vedno moramo izdelati tkanine, a če jih je mogoče digitalno potiskati z grafiko in vzorci, prihranimo ogromno vode. Izdelava oblačil blizu trga prek spletne prodaje prihrani tudi emisije, povezane s prevozom, skladiščenjem in upravljanjem zalog. Odnos med oblikovalcem in kupcem je neposreden in bolj oseben. V bistvu se proizvajajo samo oblačila, za katera se najde kupec.
vir photo: pixabay
Preboj modne industrije iz njenih tradicionalnih okvirov bo zahteval več kot dobre namene in visoke ideale. To še posebej velja za prodajo na razvitih trgih, kot sta ZDA in Evropa. Toda tam, kjer ima oblačilna industrija še prostor za rast, bi digitalni tekstilni tisk lahko imel resničen in izvedljiv prostor za rast, kar bi ustvarilo trg za novo modo, ki odraža lokalna pričakovanja in realnost. Prihranki virov so lahko impresivni, vendar imata zmanjšanje količine odpadkov in odlaganje rabljenih oblačil na odlagališča morda večji potencial vpliva na okolje, zlasti ker ponuja priložnosti za razvoj lokalnih podjetij v oddaljenih regijah.
Tudi digitalna tekstilna proizvodnja ima precejšnje zmogljivosti, kar je bolj verjeten scenarij na Zahodu. Še vedno obstaja potreba po ustrezni komercialni infrastrukturi za modo na zahtevo, visokokakovosten tisk na širši nabor substratov, trženje potrošnikom in seveda izobraževanje znotraj obstoječih dobavnih verig. To bi moral biti cilj vseh proizvajalcev, ki upajo, da bodo podjetja spodbudila digitalno proizvodnjo tekstila in oblačil na zahtevo. Canon, Durst, EFI in HP do Seiko, Epson.
Proizvajalci so tehnološko pripravljeni. Odvisno od povpraševanja po originalnih kosih oblačil s potiskom.
vir: PsPrint