Tonerji in kartuše

Tip tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Zapolnitev serije modelov

Zapolnitev serije modelov

Tip tiskalnika ali kartuše

Tip tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Zapolnitev serije modelov

Tip tiskalnika ali kartuše

Tip tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Tip tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Zapolnitev serije modelov

Tip tiskalnika ali kartuše

Tip tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Zapolnitev serije modelov

Tip tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Zapolnitev serije modelov

Tip tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Zapolnitev serije modelov

Tip tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Zapolnitev serije modelov

Pisarniški material in šola
Akcije

Kaj je metoda Montessori

Kaj je Montessori vzgoja? Na otroka osredotočen pristop, ki ga je razvila dr. Maria Montessori, italijanska zdravnica, že več kot sto let spreminja izobraževanje otrok v šolah po vsem svetu.

Takoj ko vstopiš v učilnico, veš, da se dogaja nekaj drugega. Montessori učilnice so takoj prepoznavne. Videli boste otroke, ki delajo samostojno in v skupinah, pogosto s posebej oblikovanimi učnimi gradivi, globoko vpleteni v svoje delo ter spoštljivi do sebe in svoje okolice.

Metoda Montessori podpira dosledno, samomotivirano rast otrok in mladostnikov na vseh področjih njihovega razvoja, kognitivnem, čustvenem, socialnem in telesnem.

Izobraževanje po metodi Montessori vodijo učenci in se učijo sami, vendar ga vodijo, ocenjujejo in obogatijo usposobljeni in skrbni učitelji, vrstniško vodstvo in spodbudno okolje.

V skupnosti večstarostnih učilnic, ki so zasnovane tako, da ustvarjajo naravne priložnosti za neodvisnost, državljanstvo in odgovornost. Otroci sprejemajo veččutno učenje in strastno raziskovanje. Posamezni učenci sledijo lastni radovednosti s svojim tempom in si vzamejo čas, ki ga potrebujejo, da v celoti razumejo vsak koncept in dosežejo posamezne učne cilje.

S svobodo in spodbudo k spraševanju, poglobljenemu raziskovanju in vzpostavljanju povezav učenci montessori zrastejo v samozavestne, navdušene in samostojne učence ter državljane, ki so odgovorni do sebe in svoje skupnosti. Razmišljajo kritično, sodelujejo in delujejo pogumno in pošteno. Kakšnega boljšega rezultata bi si lahko želeli za svoje otroke?

Dr. Maria Montessori je uvedla veliko novih izrazov in konceptov za opis, kako otroci rastejo in se učijo. Ti izrazi se še vedno pogosto uporabljajo v skupnosti Montessori. S temi izrazi se boste morda srečali, ko boste spoznavali metodo vzgoje Montessori.

 

 

Absorpcijski um

Od rojstva do približno 6. leta otrok doživi obdobje intenzivne miselne dejavnosti, ki mu omogoča, da hitro in enostavno "vsrka" učenje iz svojega okolja brez zavestnega napora.

Casa dei Bambini

V italijanščini "Hiša otrok" in ime prve šole Dr. Montessori.

Otroška hiša

V mnogih šolah Montessori je to ime razreda za otroke, stare od 2,5 (ali 3) do 6 let; druge šole imenujejo učilnico za to starostno skupino Casa, Preschool, Elementary ali Early Childhood.

Od konkretnega do abstraktnega

Logičen, razvojno primeren proces, ki otroku omogoča, da razvije abstraktno razumevanje koncepta tako, da se z njim najprej sreča v konkretni obliki, kot je učenje matematičnega koncepta decimalnega sistema z delom z zlatimi kroglicami, razvrščenimi v enice, 10, 100 in 1000-ih.

Preverjanje napak

Montessori materiali so zasnovani tako, da otrok dobi takojšnjo povratno informacijo o svojem napredku pri delu, kar mu omogoča, da napako prepozna, popravi in se iz nje uči brez pomoči odraslega. Prenos nadzora nad dejavnostjo v otrokove roke krepi njegovo samospoštovanje in samomotivacijo ter učenje.

Koordinacija gibanja

Izpopolnjevanje grobe in fine motorike je eden od razvojnih dosežkov v zgodnjem otroštvu, ko se otrok nauči samostojnega opravljanja nalog. Montessori učilnica ponuja otrokom možnost izpopolnjevanja gibov in te dejavnosti otroke pritegnejo, predvsem tiste, ki zahtevajo natančnost in natančnost.

Kozmično izobraževanje

Maria Montessori nas je izzvala, da otrokom ponudimo »vizijo vesolja«, jim pomagamo odkriti, kako so vsi njegovi deli povezani in soodvisni ter jim pomagamo razumeti njihovo mesto v družbi in svetu. V šolah Montessori se otroci v osnovnih programih (od 6 do 12 let) učijo o nastanku vesolja skozi zgodbe, ki združujejo učenje astronomije, kemije, biologije, geografije in zgodovine. Te lekcije otrokom pomagajo spoznati lastne vloge in odgovornosti kot ljudje in člani družbe ter jim pomagajo raziskati njihovo »kozmično vlogo« – njihov edinstven in pomemben namen v svetu.

Didaktična gradiva

Didaktično, kar pomeni "zasnovano ali namenjeno poučevanju", so to posebej oblikovani učni materiali, ki jih je veliko izumila Maria Montessori - ki so zaščitni znak vseh učilnic Montessori.

Direktor ali vodnik

Zgodovinsko gledano je imenovanje ravnatelja v učilnici montessori; nekatere šole ravnatelja še vedno imenujejo "ravnatelj" ali "vodnik", druge pa uporabljajo bolj znan izraz "učitelj". Pri vzgoji montessori je vloga učitelja, da vodi posamezne otroke k namenski dejavnosti, ki temelji na opazovanju pripravljenosti in interesov vsakega otroka.

Erdkinder

Nemško za "otrok zemlje" izraz opisuje učno okolje Montessori za 12-15-letnike, ki jih povezuje z naravo in jih vključuje v namensko, praktično delo, ki prispeva k skupnosti. Erdkinderjevi programi se pogosto imenujejo "šole na kmetiji".

Svoboda v mejah

Montessori učilnice so skrbno in premišljeno zasnovane tako, da spodbujajo otroke k svobodnemu gibanju in izbiri lastnega dela v razumnih mejah primernega vedenja. Te omejitve so osnovna pravila v razredu in otrokom omogočajo, da izvajajo svojo svobodno voljo, hkrati pa zagotavljajo, da so njihove izbrane dejavnosti spoštljive do drugih in njihovega okolja.

Milost in vljudnost

V šolah montessori otroke formalno učijo socialnih veščin, ki jih bodo uporabljali skozi vse življenje, na primer reči "prosim" in "hvala", vljudno prekinjanje pogovorov, spraševanje namesto prosinja za pomoč in toplo pozdravljanje gostov.

Osnovna pravila

Pravila v razredu v razredu Montessori se običajno imenujejo "osnovna pravila", ki določajo primerno vedenje v razredu. V vseh starostnih skupinah so osnovna pravila preprosta – otroci lahko prosto delajo s katerim koli materialom ali dejavnostjo, prikazano v okolju, če jih uporabljajo spoštljivo. Ne smejo poškodovati materiala, sebe ali drugih.

Starostne skupine (ali večstarostne skupine) – Ena od značilnosti izobraževanja Montessori je, da otroci različnih starosti delajo skupaj v eni učilnici. Starostne skupine temeljijo na razvojnih načrtih, ki jih je opredelil dr. Maria Montessori. Večstarostne skupine omogočajo mlajšim otrokom, da se učijo od starejših otrok in skozi opazovanje doživijo nove izzive; starejši otroci krepijo svoje učenje s poučevanjem konceptov, ki so jih že usvojili, razvijajo vodstvene sposobnosti in služijo kot vzorniki. Ker je delo vsakega otroka individualno, otroci napredujejo v svojem tempu; obstaja sodelovanje in ne tekmovanje med starostmi. Ta ureditev odraža resnični svet, v katerem posamezniki delajo in komunicirajo z ljudmi vseh starosti in dispozicij. Običajno so otroci, stari 2,5/3-6 let, razvrščeni v razrede za zgodnje otroštvo. Otroci, stari od 6 do 9 let, so v nižji osnovni šoli (1. do 3. razred), višjo osnovno šolo pa sestavljajo otroci, stari od 9 do 12 let (4. do 6. razred). Na sekundarni ravni so skupine lahko 2- ali 3-letne. Otroke od rojstva do 3 let je mogoče razvrstiti v različne večstarostne konfiguracije in so običajno razvrščeni v skupine od rojstva do 15/18 mesecev (ali ko so mobilni) in od 15/18 mesecev do 3 let.

Montessori

Izraz se lahko nanaša na dr. Maria Montessori, utemeljiteljica vzgojne metode montessori oziroma metoda sama.

Nido

"Gnezdo" v italijanščini je to okolje Montessori za dojenčke, čeprav tega izraza ne uporabljajo vse šole, ki ponujajo program za dojenčke.

Normalizacija

Naravni razvojni proces, ki se kaže v ljubezni do dela ali dejavnosti, koncentraciji, samodisciplini in veselju do uspeha. Dr. Montessori je opazila, da otroci v programih Montessori kažejo normalizacijo skozi ponavljajoča se obdobja neprekinjenega dela, med katerim delajo svobodno in v svojem tempu pri svojih izbranih dejavnostih. Normaliziran otrok je srečen, dobro prilagojen otrok, ki kaže pozitivne socialne veščine v učilnici montessori.

Stopnje razvoja

Štiri različna obdobja rasti, razvoja in učenja Dr. Maria Montessori je ugotovila, da človeško bitje napreduje skozi: starost 0-6 (obdobje "vsrkanega uma"); 6 – 12 (obdobje refleksije in abstrakcije); 12-18 (ko mladostniki gradijo "socialni jaz", razvijajo moralne vrednote in postanejo čustveno neodvisni); in 18-24 let (ko mladi odrasli gradijo razumevanje samega sebe in poskušajo spoznati svoje mesto v svetu).

Praktično življenje

Izraz Montessori, ki vključuje "domače" delo za vzdrževanje doma in učilnice; samooskrba in osebna higiena; in milost in vljudnost. Praktične življenjske veščine so za majhne otroke zelo zanimive in so osnova kasnejšega abstraktnega učenja.

Dejavnosti iz praktičnega življenja

Majhni otroci v učilnicah montessori se naučijo skrbeti zase in za svoje okolje z dejavnostmi, kot so umivanje rok, brisanje prahu in brisanje. Te dejavnosti pomagajo malčkom in predšolskim otrokom, da se naučijo samostojnega dela, razvijejo koncentracijo in se pripravijo na kasnejše delo z branjem in matematiko; starejši otroci sodelujejo v naprednejših dejavnostih, kot so kuhanje, vrtnarjenje, vodenje podjetja.

Pripravljeno okolje

Učitelj pripravi okolje v razredu montessori s skrbno izbranimi, estetsko urejenimi materiali, ki jih postopoma podajamo tako, da ustrezajo razvojnim potrebam otrok, ki uporabljajo prostor. Dobro pripravljeno okolje Montessori vključuje primerno veliko pohištvo, celoten nabor materialov Montessori in dovolj prostora, da lahko otroci delajo tiho, sami ali v majhnih ali večjih skupinah.

Osnovni razred

V nekaterih šolah montessori je to razred za otroke, stare od 3 do 6 let; Ameriško društvo Montessori pa uporablja izraz "zgodnje otroštvo" in starostni razpon opredeljuje kot 2,5-6 let.

Občutljivo obdobje

Kritično obdobje med človeškim razvojem, ko je otrok biološko pripravljen in dojemljiv za pridobitev določene veščine ali sposobnosti, kot je uporaba jezika ali občutek za red, in je zato še posebej občutljiv na dražljaje, ki spodbujajo razvoj te spretnosti. Učitelj montessori pripravi okolje, ki ustreza razvojnim potrebam vsakega občutljivega obdobja.

Senzorični materiali

Delo s temi materiali razvija in krepi 5 čutov – vid, sluh, dotik, okus in vonj – ter ustvarja osnovo za govor, pisanje in matematiko. Vsak znanstveno zasnovan material izolira posebno kakovost, kot so barva, velikost ali oblika. To osredotoči otrokovo pozornost na to eno lastnost in ga nauči razvrščati, razvrščati, urejati in razvijati besedišče za opisovanje predmetov, ki jih doživlja v svetu okoli sebe.

Lekcija v 3 korakih

3-stopenjska tehnika podajanja informacij otroku. V prvem – uvodnem ali poimenovanjem – učitelj pokaže, kaj je »to«. (Učitelj lahko reče "To je gora" in pokaže nanjo na tridimenzionalnem zemljevidu.) V drugem obdobju asociacije ali prepoznavanja učitelj prosi otroka, naj "pokaže", kar je pravkar prepoznal ("Pokaži mi" gora"). Končno v obdobju priklica učitelj prosi otroka, naj poimenuje predmet ("Kaj je to?" vpraša otroka in pokaže na goro.) Prehod od prejemanja novih informacij k pasivnemu priklicu k aktivni identifikaciji krepi otrokovo učenje in pokaže, da obvlada koncept.

Delo

Namenska dejavnost. Maria Montessori je opozorila, da se otroci učijo z namenskimi dejavnostmi, ki jih sami izberejo. Šole montessori imenujejo vse dejavnosti otrok »delo«. Medtem ko "delo" zveni kot resen podvig, je dr. Montessori opazila, da otroci izkazujejo veselje in doživljajo to namensko dejavnost kot igro.

Delovni cikel

V pripravljenem okolju učilnice montessori se otroci naučijo dokončati delovni cikel, ki vključuje 1) izbiro dejavnosti; 2) dokončanje dejavnosti do konca (lahko večkrat ponovi celotno zaporedje dejavnosti), pospravljanje in vrnitev gradiva na pravo mesto; in 3) izkusiti občutek zadovoljstva ob popolnem dokončanju naloge.

Z metodo montessori lahko marsikatero orodje izdelate sami z oblikovanjem in tiskom. Poleg barvnega tiskalnika je dober pomočnik tudi aparat za plastificiranje.

vir: amshg.org