Pisarniški material in šola

Kako pravilno napisati in pripraviti življenjepis za tisk

Življenjepis

Vsak od nas se je vsaj enkrat v življenju znašel v situaciji, ko je pred zaposlitvijo potreboval dobro napisan življenjepis. Življenjepis - življenjepis (latinica) je osnovna stvar pri prijavi na delovno mesto, pa tudi, če iščete zaposlitev za krajši delovni čas ali pogodbo. Napisati ustrezen življenjepis ni težko, če veste, čemu slediti. To je nekaj osnovnih pravil, ki se jih lahko pri pisanju odbijete. Nič ni hujšega od površnega življenjepisa. Iz tega dokumenta lahko vaš potencialni delodajalec naredi prvi vtis o vas, preden se mu predstavite. Dobro napisan življenjepis je vsaj vnos na razgovor.

Osnovna pravila

Najprej naj bo življenjepis jedrnat in največja dolžina ne sme presegati 2 strani A4. Življenjepis naj vsebuje vaše osebne podatke in še posebej kontaktne podatke za vas (e-pošta, št.). Vnesite telefonsko številko v mednarodno predpono, ki je +421 za Slovaško. Čist videz papirja, na katerem je napisan življenjepis, je samoumeven. Dokument mora biti pravilno oblikovan in napisan v eni pisavi in ​​velikosti (izogibajte se kombinaciji različnih in okrasnih pisav). Vedno navedite resnične informacije, saj lahko med osebnim razgovorom razkrijejo vaše laži. To vas bo spravilo v neprijetno situacijo in zmanjšalo vašo kredibilnost. Življenjepis mora imeti jasno strukturo. Izogibajte se nepotrebnemu številu odstavkov, ki razdrobijo besedilo, in kar je najpomembneje, brez pravopisnih napak! Vsak življenjepis mora vsebovati podatke o vaši izobrazbi, kopijo vaše najvišje stopnje izobrazbe in prejšnje delovne izkušnje. Navedite polno ime šole ter leto začetka in zaključka študija. Navedete lahko tudi naslov diplomske naloge ter priložite kopije dokumentov in potrdil o prekvalifikaciji. Drugi podatki so: jezikovno znanje (obvladanje tujih jezikov), računalniško znanje in druge veščine. Nekateri delodajalci zahtevajo podatke o starosti, fotografijo in vozniško dovoljenje. To lahko navedete v svojem življenjepisu (priporočljivo).

Najpogosteje uporabljena oblika je strukturiran življenjepis. Ima določene značilnosti.

1. Vaši osebni podatki

(ime in priimek, telefon, e-pošta, naslov, datum rojstva)

2. ključne kompetence

(poslovne strategije, vodenje ekipe, finančne strategije, proračun, pridobitve in priprave, priprava poslovnih ponudb in poslovnih priložnosti, pogajanja s strankami, odlične komunikacijske in predstavitvene veščine, vedno je odvisno od položaja, na katerega se prijavljate)

3. delovne izkušnje

(vse delovne izkušnje, ki ste jih pridobili na prejšnjih delovnih mestih na različnih položajih)

4. izobraževanje, tečaji in spričevala

(najvišja stopnja izobrazbe, tečaji preusposabljanja in potrdila o opravljenem usposabljanju)

5. računalniško znanje

(stopnja znanja dela s programi Office, delo z internetom, grafični programi, znanje programskih jezikov in kodiranja)

6. jezikovno znanje

 (naveden je ne le, kateri tuji jezik je, ampak tudi raven znanja (osnovno, napredno, strokovno)

7. dovoljenje - vozniško dovoljenje

(skupina vozniških dovoljenj)

8. interesi

(tukaj lahko navedete svoje interese, naravo npr. empatije do dela na socialnem področju itd.)

Če novi delodajalec zahteva, lahko priložite dodatne reference, priporočila, spremno pismo ali portfelj.

 

Najpogostejše napake

- Zagotavljanje nepotrebnih podatkov
- Po nepotrebnem pretirano besedilo
- Smiselni podatki, ki ne temeljijo na resnici
- Pravopisne napake in debeline
- Okrasne pisave in neprimerni klicaj in vprašaj
- Znesek vaše prejšnje plače in vaše zahteve
- hobiji, ki niso povezani z novo službo in vam ne bodo pomagali (prej škodili)
- Podrobnosti o vašem nekdanjem delovnem mestu in delodajalcu ter razlogi za odhod z prejšnjega delovnega mesta
- Starost, politična prepričanja, verska prepričanja in usmerjenost

Nič od tega vam ni treba vključiti v svoj življenjepis in dobro je, da se tem informacijam celo izognete. Če ste že na osebnem razgovoru, se bo dalo kaj odgovoriti.

 

Uredi za tisk

Ne smemo pozabiti na dobro oblikovan dokument za tiskanje. Izberite ustrezno velikost in slog pisave za vas ali osebo za tiskanje. Vsebino besedila boste preverili za napake in tipkarske napake. Prilagodite svoj dokument tako, da ne vsebuje več kot dveh različnih vrst pisav, primernih za tiskanje. Seveda se izogibajte različnim okrasnim pisavam in premajhni velikosti, ki jo bo treba razvozlati. Za podnaslove raje serifne pisave in nikoli večbarvno. Življenjepis je v obliki uradnega črno-belega dokumenta. Narediti mora vse, da osebju, ki od vas prejme življenjepis in ga želi natisniti, ne bo treba ničesar urejati za vami in da lahko dokument udobno natisne.

Če ste življenjepis natisnili sami, se prepričajte, da ni napihnjen, pisava zamegljena ali nečitljiva. Če vam zmanjkuje kartuš za tiskalnik, hitro poiščite alternativna, cenovno ugodna črnila ali tonerje, ki vas ne bodo zlomili, če ste samo brezposelni in je vaš natisnjen dokument videti kot standard.