Pisarniški material in šola

Kako varno nakupovati na spletu

Novo leto spet v spletnem slogu

S prihodom pandemije se je spletna kupna moč močno povečala. Za zaprte trgovine in trgovine so se kupci preselili v spletni prostor. Zdaj ne gre več za udobje naročanja blaga od doma, ampak za nujnost, če želimo nakupovati. To vključuje tudi določena tveganja. Kljub dejstvu, da so plačila danes zelo dobro zavarovana, je na licu mesta visoka stopnja previdnosti. To še posebej velja za e-trgovine, v katerih še niste kupovali. Kako varno nakupovati in preveriti verodostojnost spletne trgovine. Obstaja nekaj korakov, s katerimi lahko preverite prodajalca, preden kupite.

Kako preveriti prodajalca

Preverjanje prodajalca je prva stvar, ki jo morate storiti. Vsak ugleden prodajalec na svoji spletni strani e-trgovine prodaja podatke o sebi ali podjetju. Identifikacija prodajalca vključuje ime prodajalca, ime podjetja, ki upravlja trgovino, in kontaktne podatke. Tam pripada identifikacijska številka, ki jo mora imeti vsaka spletna trgovina z zakonitim poslom. Te podatke lahko preverite v poslovnem registru. Poleg teh informacij mora stran vsebovati naslov podjetja, kontaktne osebe s telefonsko številko in e-pošto. Prav stik je pomemben za komunikacijo s trgovino o dostavi blaga, odstopu od pogodbe ali reklamacijah. Drug način za preverjanje zanesljivosti prodajalca so različne ocene in ocene uporabnikov. Najdete jih na preverjenih spletnih mestih za primerjavo cen, kot je Eureka. Pomagajo lahko tudi znanci, če imajo izkušnje s poslom. Izogibajte se spletni trgovini brez kontaktnih podatkov, ki navajajo P.O. Škatla in ne navaja jasnih pogojev poslovanja in reklamacije. Vsako spletno mesto in e-trgovina morata zagotoviti splošne pogoje.

Varen brskalnik in povezava

Če nakupa ne opravite po povzetju in plačilu pri kurirju, temveč preko plačilnega prehoda, je dobro imeti varno napravo (računalnik, prenosnik, tablica, mobilni telefon). Za to bo uporabljena celovita varnostna programska oprema z protivirusnim, požarnim zidom in, kar je najboljše, zaščito spletnih plačil. V samem brskalniku lahko opazite ikono ključavnice poleg naslova spletnega mesta e-trgovine. Biti mora zeleno, ključavnica je zaprta in ko kliknete nanjo, bi morali videti informacije o varni povezavi, veljavnosti potrdila, uporabi piškotkov in drugih nastavitvah za spletno mesto in dovoljenjih. Pravilen prikaz ikone določa šifriranje in zaščito vaše identitete in podatkov, ki jih posredujete spletnemu mestu.

Drug dejavnik tveganja za spletno nakupovanje je povezovanje z neznanim omrežjem Wi-Fi. Nakupe opravljate tudi od doma in prek svojega omrežja Wi-Fi predvidevamo, da ga imate dobro zavarovano. Ne poznate varnostnih podrobnosti za neznana omrežja. Zato ni smiselno nakupovati z javno povezavo Wi-Fi.

Varno spletno plačilo

Nakup v spletni trgovini lahko plačate z več načini plačila. Dobro je razmisliti, kateri je najboljši za vas in najvarnejši. Za nekatere načine plačila lahko prodajalec zaračuna provizijo na ceno izdelka. To je običajno doplačilo po povzetju.

Spletno plačevanje s kartico

Ta način plačila vključuje možnost plačila prek plačilnega prehoda. S spletnega mesta prodajalca boste preusmerjeni na varen plačilni prehod, kjer vnesete podatke o svoji plačilni kartici. Obstaja le nekaj preverjenih varnih plačilnih prehodov, tako da lahko preprosto preverite, katero storitev boste uporabljali. Ta možnost plačila je hitra in enostavna. Nekatere velike banke imajo svoje plačilne prehode. Na primer Tatrabanka, Slovenská sporiteľňa ali VÚB. Preverjena storitev za spletno plačevanje s kartico je tudi Go-Pay, GP webpay (ČSOB), TrustPay in za nakupe iz tujine plačevanje preko PayPal prehoda. Pazite na provizije za plačilo z nakazilom ali menjavo valute.

Plačilo z nakazilom

V tem primeru vam bo prodajalec po izdelavi naročila poslal številko bančnega računa, na katerega boste nakazali znesek za blago. Ta postopek lahko podaljša dostavo, dokler denar iz ene banke ne prispe na račun v drugi banki. Predvsem na različnih bankah.


Plačilo preko portala banke (takojšnje plačilo z bančnim nakazilom)

Plačilo preko portala vaše banke je priročen in varen način, v kolikor ste iz e-trgovine preusmerjeni na vašo banko. Poleg tega je ta metoda zaščitena z dvofaktorsko avtentikacijo. Banka vas bo na drug način, na primer z enkratno kodo, sms-om, prosila za potrditev plačila.

 


 

Plačilo po povzetju s plačilom kurirju

Verjetno eden najvarnejših načinov je plačilo s kurirjem. Če vam prodajalec naročenega blaga ne pošlje, mu ne boste plačali. Ta metoda je običajno zaračunana in bo povečala nakupno ceno.

Seveda lahko pri vsaki transakciji postanete žrtev goljufivega prodajalca. Zato preverite, preden dobro plačate. To še posebej velja za neznane e-trgovine, s katerimi nimate izkušenj. Včasih vas lahko pretirana nizka cena v primerjavi z drugim prodajalcem drago stane.

 

Kakšne pravice imajo kupci pri spletnem nakupovanju

Vračilo blaga v 14 dneh brez navedbe razloga je pravica, ki jo imate kot kupec ob nakupu v e-trgovini. To pravico lahko uveljavljate le pri nakupovanju v spletni trgovini, kjer si blaga fizično ne morete ogledati. To ne velja za nakupe v e-trgovini Stone shop. V takem primeru, če je prodajalec blago kupil v e-trgovini v 14 dneh od odstopa od pogodbe in vračila blaga, je prodajalec dolžan nemudoma vrniti prejeto plačilo. To mora vključevati celoten znesek, vključno s poštnino. Strošek vračila blaga v zakonsko določenem roku, torej poštnino plača potrošnik. Vendar pa bodite pozorni na nekatere izjeme, ki jih 14-dnevno vračilo ne zajema. To vključuje medije, kot so avdio in video posnetki, računalniška programska oprema, ki jo razpakirate, in blago, ki ga iz higienskih razlogov po razpakiranju ni mogoče vrniti. Zato pozorno preberite pogoje poslovanja e-trgovine.

Reklamacije v navedenem garancijskem roku so še en način, kako lahko kupljeno blago popravite ali zamenjate v primeru okvare. V skladu z § 18 odst. 4. Zakona o varstvu potrošnikov mora obravnavati reklamacijo v 30 dneh. Po tem roku ima potrošnik enako pravico, kot če bi šlo za napako, ki je ni mogoče odpraviti, tj. zakonska pravica do odstopa od kupoprodajne pogodbe (vračila kupnine) ali zamenjave blaga. V skladu z določbami 620. člena civilnega zakonika je garancijski rok 24 mesecev. V nekaterih primerih ga proizvajalec podaljša za še eno obdobje po registraciji izdelka. Možnosti podaljšane garancije je dobro izkoristiti predvsem za elektroniko in aparate. Te podatke boste našli tudi neposredno v pogojih poslovanja prodajalca. Če svojih pravic ne morete uveljaviti ali so bile vaše pravice potrošnika kršene, se lahko obrnete na Slovaško trgovinsko inšpekcijo.

Cena brez in z DDV

Prodajalec je dolžan (če je zavezanec za DDV) navesti ceno blaga, vključno z DDV ali drugimi dajatvami. Večina trgovcev objavi ceno brez in z DDV. Za končnega rednega kupca je odločilna cena z DDV.

Opis izdelka in fotografija

Bodite pozorni na ilustrativno fotografijo in dodatek k blagu. Izdelek se lahko razlikuje po lastnostih, pa tudi po dizajnu, odvisno od države, za katero je dostavljen. Druga težava je lahko napajalnik. Tiste za ameriški trg in nekatere daljše države se razlikujejo od evropskih. V nekaterih primerih je vključeno znižanje. Preverite te podatke.

Komunikacija s spletno trgovino

Pomembna je tudi komunikacija s spletno trgovino, zato se pred nakupom prepričajte, da so na strani kontakti. Včasih je dobro preveriti pristnost telefonske številke in njeno razpoložljivost.

Prednosti spletnega nakupovanja

Platforma za spletno nakupovanje ima svoje prednosti. Pestra ponudba blaga, enostavno naročanje in v bistvu hitra dostava direktno na naslov. Dandanes še toliko bolj, ker so trgovine in nakupovalna središča, kjer lahko nakupujete, zaradi pandemije zaprta.

Slabosti in tveganja

Verjetno največja slabost je, da blago fizično ne vidite kot v trgovini. Včasih je slika na fotografiji nekoliko drugačna, kot je v resnici. Izdelek se ne ujema z opisom in sliko na strani e-trgovine. Za oblačila in čevlje vam velikost morda ne ustreza. Spletna mesta s takšnim blagom imajo običajno tudi tabele velikosti. Tvegano je nakupovati v nepreverjenih, neznanih e-trgovinah, o katerih nimate dovolj informacij.

V kratkem

Danes boste na internetu našli številne spletne strani, kjer lahko nakupujete. Večina jih je preverjena s strani strank in popolnoma legitimna. Vaša pozornost je potrebna za odkrivanje goljufivih. Vedno preverite podatke operaterja spletne trgovine. Upravljavec spletne trgovine je po veljavni zakonodaji dolžan na svoji spletni strani objaviti resnične podatke.

Zato je dobro preveriti informacije:

- ime podjetja ali operaterja
- naslov podjetja
- informacije za obračun
- IČO, DIČ
- splošni in komercialni pogoji nakupa
- pogoji za odstop od pogodbe in način reklamacije
- Kontaktni podatki

Pri preverjanju vas zanima tudi rok dobave blaga. Nekatere e-trgovine imajo blago v zunanjem skladišču, kar bo podaljšalo dobavni rok. Raje preverjenega prodajalca. Preberite ocene strank in ocene uporabnikov. Če niste prepričani, blaga ne plačujte vnaprej. Bodite previdni, če prodajalec od vas zahteva podatke, kot so podatki o vašem bančnem računu, številka OP, številka vozniškega dovoljenja ali vaša gesla. Takemu dogovoru se vsekakor izognite. Informacije, kot so naslov za izstavitev računa in pošiljanje, kontaktni podatki, e-pošta in telefonska številka kurirja, zadostujejo, da vas lahko pokličejo pri nakupu. Pri nakupu se je treba dogovoriti o pogojih obdelave vaših podatkov in pogosto vas bo e-trgovina zaprosila za dovoljenje za pošiljanje glasila. Seveda vam ga ni treba dati, če vas novice ne zanimajo. Čez nekaj časa ga lahko tudi prekličete in prekličete pošiljanje e-pošte. Pri spletnem nakupovanju raje spletne trgovine, ki so registrirane na Slovaškem. Ureja jih slovaška zakonodaja in spadajo pod jurisdikcijo Slovaške republike. Če so pravice vaše stranke kršene, se lahko obrnete na Slovaško trgovinsko inšpekcijo.