Pisarniški material

Katero storitev v oblaku izbrati za tiskanje iz spletne shrambe

Danes je možnosti tiskalnih virov ogromno in uporabnik ni omejen le na trdi disk računalnika. Druga možnost je shranjevanje v mobilni napravi. Tiskate lahko tudi iz spletnega pomnilnika, če vaš tiskalnik ali večnamenska naprava podpira brezžično povezavo Wi-Fi ali LAN. Do fotografij in dokumentov v storitvi v oblaku lahko dostopate iz katere koli naprave, povezane z internetom. V nekaterih primerih lahko tiskate tudi z uporabo zaslona tiskalnika, povezanega z omrežjem Wi-Fi ali LAN. Uporabnik lahko izbira med več preverjenimi storitvami v oblaku. Katerega torej izbrati za shranjevanje dokumentov in fotografij?

 

Kaj je Cloud Storage

Je spletni prostor na internetu za varnostno kopiranje podatkov, shranjevanje medijev in deljenje teh datotek med različnimi uporabniki. Glavna prednost je, da lahko do tako shranjenih podatkov dostopate od kjerkoli. Seveda pod pogojem, da ste povezani v internet. To je lahko fiksna internetna povezava LAN, brezžična povezava Wi-Fi ali mobilna podatkovna povezava. V nasprotju s klasičnim spletnim gostovanjem je znotraj oblaka možno dinamično spreminjati dodeljena sredstva. Do prostora na strežnikih, kjer se nahaja oblačna storitev, je mogoče dostopati iz spletnega brskalnika, lahko pa tudi z mobilne naprave s pomočjo aplikacije. Nekateri tiskalniki imajo v meniju integrirane aplikacije ene ali več storitev v oblaku. Ne le dostop do podatkov, prednost je tudi velikost prostora. Za shranjevanje lastnih datotek vam ni treba imeti izjemno velikega diska v računalniku. Oblačne storitve ponujajo določeno količino prostora za shranjevanje že v osnovni brezplačni različici. Nadaljnja širitev spletnega prostora za podatke je možna z mesečno naročnino. Razlike med storitvami v oblaku so ravno v tem, koliko prostora ponujajo, kakšno ceno plačate za povečan prostor za shranjevanje in razširjene funkcije. Pogledali smo najbolj znane in najbolj uporabljane.


iCloud

Uporabniki, ki imajo v lasti napravo macOS ali iOS, poznajo iCloud. V bistvu je del vsake naprave Apple. Varnostno kopiranje, shranjevanje medijev in dokumentov je neposredno integrirano v operacijski sistem prek njihovega Apple ID-ja. Deluje samodejno, ko omogočite varnostno kopiranje na napravi. Osnovna velikost brezplačnega pomnilnika je 5 GB. To zmogljivost je mogoče razširiti s tremi mesečnimi paketi (tarifami). Prvi vključuje 50 GB za 0,99 €. Druga možnost je paket 200 GB z možnostjo deljenja z družino za 2,99 €. Tretja možnost uporabe Cloud Storage je mesečni paket za 2 TB podatkov z možnostjo deljenja z družino za 9,99 €. To je več kot radodaren prostor za varnostno kopiranje naprav in shranjevanje podatkov. Samoumevno je, da lahko kadar koli preklopite na nižji paket. Prednost je, da lahko s svojim Apple ID dostopate do datotek iz vseh svojih naprav Apple. To pomeni, da lahko naložite in natisnete dokumente in fotografije s katere koli lokacije. Dobite dostop do shranjenih medijev iz vsake vaše naprave ter skupno rabo z družino in prijatelji. Applov iCloud ne deluje samo na napravah iPhone, iPad in Mac, ampak lahko do datotek dostopate tudi iz računalnika z operacijskim sistemom Windows. To lahko storite neposredno prek spletnega brskalnika, tako da se vpišete v iCloud ali uporabite nameščeno aplikacijo z istim imenom. iCloud je odlična storitev v oblaku predvsem za uporabnike Applovih naprav, ki jo samodejno uporabljajo znotraj svojega Applovega ekosistema. Varnost je zagotovljena s preverjanjem v dveh korakih prek druge zaupanja vredne naprave Apple.

 

Google Drive/Drive

Zelo priljubljena storitev v oblaku je Google Drive. Če uporabljate napravo Android ali imate Google Račun, verjetno uporabljate to storitev v oblaku. Tudi v tem primeru obstaja določena povezava z Googlovimi storitvami. Google Drive ali Google Drive ima odlično integracijo z Googlovimi orodji in aplikacijami. Uporabnik lahko odpira dokumente in fotografije neposredno v Google Drive ter jih nato ureja in deli. Tudi v tem primeru so podatki na shrambi zavarovani prek Google računa s podporo za dvofazno preverjanje. Google Drive je radodaren s prostorom, ki ga uporabnikom ponuja brezplačno. Že v osnovnem paketu prejmete 15 GB spletnega prostora brezplačno. Poleg tega je na voljo 30 dni ali 100 sprememb za različice datotek in šifriranje (128-bitni AES). Nadaljnja povečanja (povečanja) prostora vas bodo stala 1,99 € za 100 GB, 9,99 € za 2 TB, 99,99 € za 10 TB, 199,99 € za 20 TB in končno ogromnih 30 TB (terabajtov) za mesečno naročnino 299,99 €. Edina omejitev se nanaša na največjo velikost ene datoteke, do 5 TB.

 

One Drive

One Drive je Microsoftova shramba v oblaku. Tudi v tem primeru velja odlična povezava z Office zbirko prek Microsoftovega računa. Poleg standardnih funkcij One Drive uporabnikom ponuja varnostno kopijo ne le podatkov, ampak tudi računalniških nastavitev. Za to ugodnost se mora uporabnik prijaviti v računalnik z Microsoftovim računom (velja za Windows). Ni dovolj, da imate lokalni račun v računalniku. Za razliko od drugih shramb v oblaku One Drive ne podpira različic. Če se odločite za uporabo One Drive oblačne shrambe v osnovni različici, prejmete 5 GB brezplačno. To lahko uporabite za varnostno kopiranje podatkov, Officeovih dokumentov in nastavitev računalnika. Trenutno plačujete 2 € na mesec za razširitev prostora za shranjevanje na 100 GB. Uporabite lahko brezplačen Office za spletni vmesnik. Paket vsebuje tudi osebni sef za 3 datoteke. Bolj zanimiva alternativa je paket Microsoft 365 Personnel za 69 € na leto ali 7 € na mesec, ki poleg vrhunskih funkcij One Drive vključuje tudi popoln pisarniški paket in dostop do pomnilnika s kapaciteto 1 TB. Za varnost imamo na voljo 256-bitno šifriranje AES in neomejen osebni trezor do omejitve prostora za shranjevanje. Največji mesečni program Microsoft 365 Family vas bo stal 99 € na leto ali 10 € na mesec z možnostjo 1-mesečnega brezplačnega preizkusa. Kot del tega Microsoftovega paketa uporabnik prejme 6 TB prostora skupaj s popolnim paketom Office za 6 oseb, neomejenim osebnim sefom, prečkami brez povezave in 10-kratno povečano dnevno omejitvijo skupne rabe. Paketi so namenjeni gospodinjstvom. Za podjetja ima Microsoft še 4 pakete znotraj shrambe v oblaku, ki vključujejo funkcije, osredotočene na produktivnost, z Microsoft 365 in Microsoft Teams.

Evernote

Ta storitev v oblaku je osredotočena predvsem na zapiske. Je orodje za shranjevanje vaših zamisli, zapiskov in podatkov na enem mestu. Močna točka je deljenje vsebine med različnimi aplikacijami. Takoj po registraciji brezplačno dobite sinhronizacijo za 2 napravi, označevanje zapiskov, bogate možnosti oblikovanja. Največja velikost beležke je 25 MB, mesečna omejitev brezplačnega nalaganja pa 60 MB. Če se ta načrt zdi majhen v primerjavi z drugimi shrambami v oblaku, ne pozabite, da Evernote ni zgrajen na velikosti shrambe, ampak na funkcijah. V različici Premium vam za 6,99 € na mesec ponuja sinhronizacijo neomejenega števila naprav, dostop do zapiskov tudi brez povezave, nalaganje zapiskov do velikosti 200 MB in omejitev nalaganja 10 GB na mesec. Poleg tega višji program centralizira upravljanje računa, podpira hitre prijave z uporabo enotne prijave (SSO) in lahko uporabite do 20 GB prostora. Znotraj Evernote lahko sinhronizirate, organizirate in povežete svoje najljubše aplikacije.

Dropbox

Verjetno najbolj znana storitev v oblaku je Dropbox. Znotraj spletnega vmesnika in aplikacije je to zelo intuitivno okolje, kjer se lahko zelo udobno znajdete. Šifriranje podatkov z uporabo 256-bitnega AES je plus. Dropbox je postal priljubljen zaradi razširitve osnovnega prostora, ki po registraciji znaša 2 GB, z deljenjem in priporočanjem storitve. Tako si lahko uporabnik zagotovi do 20 GB v okviru brezplačnega paketa. Še en plus je neomejena velikost ene datoteke za nalaganje. Tudi Dropbox že v brezplačni različici 30 dni ne pozabi na verzioniranje. Za mesečno naročnino 9,99 € prejmete 1 TB (terabajt) prostora za shranjevanje vaših podatkov. Samoumevno je, da je združljiv z različnimi operacijskimi sistemi in podpira aplikacije za mobilne platforme iOS in Android.

Box

Priljubljena škatla za shranjevanje v oblaku poskuša ciljati na poslovne uporabnike in podjetja na splošno. Prednost je, da je aplikacija združljiva z vsemi večjimi operacijskimi sistemi, uporabniku pa ni treba imeti računa, vezanega na določenega ponudnika. Poleg standardnih funkcij BOX ponuja tudi upravljanje pravic dostopa do datotek za posamezne uporabnike. Urejanje različic je na voljo samo za plačljivo različico. V okviru brezplačnega paketa lahko uporabnik uporablja 10 GB prostora v oblačni storitvi Box. Največja velikost ene datoteke je omejena na 250 MB. Trenutno lahko izbirate med individualnimi in poslovnimi načrti. Za povprečnega uporabnika je na voljo osnovni brezplačni paket z 10 GB, šifriranjem in dvofaktorsko avtentikacijo. Za mesečno naročnino 9 € dobite do 100 GB prostora za shranjevanje in shranjevanje posameznih datotek v velikosti največ 5 GB. Različice so že na voljo v tem načrtu. Poslovni načrt ponuja veliko več v 4 možnostih, po cenah od 4,50 € do 31,50 € na mesec.

Te storitve v oblaku imajo svoje strežnike po vsem svetu ali v ZDA. Nekateri so v Evropi ali na Novi Zelandiji. Poleg teh storitev je zelo zanimiva tudi oblačna storitev MEGA s kapaciteto 50 GB brezplačnega prostora za shranjevanje ali MediaFire, Spider Oak, BitCasa, Cubby, MiMedia. Ne smemo pozabiti na storitev Amazon Cloud. Čeprav ne ponuja ničesar brezplačno ali 5 GB glede na pogoje, ima v plačljivi različici svoje prednosti. Obstaja veliko več storitev. Omeniti velja, da je SugarSync 5 GB brezplačen. Tencent (kitajski) in njegovih 10 TB brezplačno. Vendar je ta storitev vprašljiva, razen če obvladate jezikovni vmesnik (kitajski) in tudi če zaupate strežnikom na Kitajskem.! 4Sync pa vam bo ponudil 15 GB brezplačno in 100 GB za 10 USD na mesec.


Strežnik NAS

Če vam nobena od teh storitev v oblaku ne ustreza, lahko nastavite lastno shrambo. Rešitve podjetja Synology so zelo priljubljene. Najprej pa morate kupiti naprave NAS z določeno kapaciteto diska. Izberete ga na podlagi lastnih potreb. Kaj pa shranjevanje v napravi NAS? Namesto strežnika v tuji državi natančno veste, kje se nahajajo vaši podatki. Tako imate več nadzora nad varnostjo podatkov.

Kaj je NAS?

Pod to okrajšavo se skriva omrežna shramba. V bistvu gre za strojno opremo, ki vsebuje reže za trde diske. Sama naprava NAS ali drugače strežnik NAS ima svoj procesor in pomnilnik za delovanje. Po priklopu NAS naprave na LAN omrežje boste dobili lasten strežnik s shrambo za vaše podatke. Velikost pomnilniškega prostora je odvisna od velikosti posameznih trdih diskov in lahko doseže več deset TB (terabajtov). Z uporabo spletnega vmesnika ali podprtih aplikacij za NAS lahko nato dostopate do shranjenih podatkov od koder koli.


Glavna prednost strežnika NAS je, da svojih podatkov ne shranjujete na neumnem strežniku. Največkrat v tujini, kjer ima oblačna storitev ustvarjen prostor za uporabnike. Prav tako ni mesečnih stroškov. Uporabnik investira v NAS napravo z določenim številom trdih diskov ali dokupi dodatne trde diske po potrebi glede na prosta mesta. Strežnik NAS se ne uporablja samo za shranjevanje podatkov, ampak tudi za varnostno kopiranje vaših naprav (računalnik, prenosnik, mobilni telefon, tablica). NAS lahko služi kot vir podatkovnega toka medijskih datotek, ne da bi bilo treba kopirati medije iz ene naprave v drugo (PC > mobile). Dodatna prednost je enostavno deljenje datotek in ne nazadnje zelo pomembna varnost. Varnost je prioriteta uporabnikov, ki morajo hraniti pomembne osebne podatke ali podatke podjetja.


Vse te možnosti lahko uporabite tudi za varnostno kopiranje naprav in shranjevanje podatkov za tiskanje. Če imate dokumente ali fotografije shranjene v eni od teh shramb, lahko do njih priročno dostopate od koder koli iz računalnika ali vnesete ukaz za tiskanje iz mobilne naprave.