Metaverse


Resnično si želimo alternativni svet

Izraza, kot sta obogatena resničnost ali virtualnost, so nam sicer znani že dolgo, v povezavi z virtualnim svetom pa smo se s tem srečali kvečjemu v filmih ali v igri Second Life. To značilno ime ima priljubljeno spletno igro, v kateri lahko uporabite ustvarjeni avatar za obstoj v virtualnem digitalnem svetu. Na tej podlagi je več iger, kjer kot edinstven lik živite alternativno življenje, čeprav v omejeni obliki. Kot igralec se sprehajate po virtualnem svetu, ga gradite in sklepate prijatelje.

On ni Meta kot Meta

Pred nekaj tedni je Mark Zuckerberg napovedal, da bo prihodnost družbenega omrežja Facebook v "bližnjem" obdobju doživela pomembno preobrazbo in se prelevila v Metaverse. Da je mislil, da je šlo za razmeroma hitro preimenovanje podjetja, ki pokriva Facebook, v Meta. Uporabniki so morda opazili to spremembo v storitvah in aplikacijah. Novemu preimenovanju je bil dodan nov logotip.

                   

Tudi nov logotip ni šel brez vala kritik. Pogosto ga primerjajo z logotipom podjetja M-sense, ki se ukvarja z zdravljenjem migrene. To je res zanimiva podobnost. Treba je opozoriti, da se ime družbenega omrežja Facebook ne spreminja. To samo spremeni končni dežnik ali če želite, da je matično podjetje Facebook v Meta, spodaj pa so Facebook, Instagram, WhatsApp in druge padajoče storitve, kot sta Facebook Portal ali Oculus Quest.

Ready Player One

A vrnimo se k temu, kar Zuckerberg načrtuje na Facebooku. Njegova vizija Metaverzum naj bi bila nekakšna povezava vsega, kar uporabniki počnejo na družbenih omrežjih. Navidezna in obogatena resničnost naj bi jim v veliko pomoč. Bo to alternativno življenje ali beg iz našega resničnega življenja? Leta 2018 je izšel ameriški znanstvenofantastični film, ki temelji na filmu Ready Player One Ernesta Clinea (knjiga je izšla leta 2012). Režiral ga jej Steven Spielberg po scenariju Zaka Penna. Zgodba se odvija leta 2045 in velik del človeštva uporablja OASIS, ki je simulacija virtualne resničnosti. Nekakšen pobeg iz resničnega negostoljubnega sveta v zabavno vesolje virtualne resničnosti. Koliko je Marka Zuckerberga navdihnila ta zgodba, bodisi v filmski ali knjižni obliki ali znanstvenofantastičnem romanu Snow Crash iz 90. let prejšnjega stoletja? In nas čaka podobna usoda, da nam bo digitalna virtualna resničnost predstavljala pobeg in zatočišče?

 

Kot ga vidi Mark Zuckerberg

Vizija ustanovitelja Facebooka je v povezanosti vsega, ne samo zabave. Poslovna srečanja, ustvarjalnost, nakupovanje in številne druge aktivnosti naj postanejo del virtualnega sveta. Treba ga je decentralizirati brez vlade ene organizacije s podporo plačil s kriptovalutami. Metaversum bi moral združiti sodelovanje številnih podjetij. Poleg podpore kriptovalut obstaja tudi predpogoj za žetone NFT, ki pokrivajo 3D avatarje in njihovo trgovanje, kot je NFT. Zuckerberg je za projekt namenil 10 milijard dolarjev.
Verjetno bo v naslednjem desetletju večina ljudi preživela čas v popolnoma poglobljeni 3D različici interneta, ki ne vključuje samo strojne opreme Meta, temveč tudi naprave drugih podjetij. Pritisk na razvojne ekipe je velik. Pričakuje se, da bodo ustvarili tehnologijo, ki vam bo nekega dne omogočila, da se v virtualnem prostoru pojavite kot polnopravni avatar ali kot hologram sebe v resnični dnevni sobi vaših prijateljev, ki živijo kjer koli na svetu.

Kako razumeti Metaverse

Lahko si ga predstavljamo kot niz med seboj povezanih digitalnih svetov ali prostorov, včasih v navidezni resničnosti, včasih prek družbenega omrežja, včasih pa vključuje referenčne točke v realnem času v fizičnem svetu. Programska oprema, ki je v središču Zuckerbergovega pristopa do Metaversuma, se imenuje Horizon. Naslednje leto namerava podjetje predstaviti Project Cambria, vrhunske slušalke z mešano resničnostjo, ki so bile predstavljene na Connect, ki združuje virtualno grafiko z resničnim svetom v polni barvi. Temelji na sledenju obrazov in oči, da omogoči bolj realističen prikaz avatarjev.

 

 

V razvoju je tudi par očal AR, imenovanih Nazaré. Čeprav še vedno niso na voljo, imajo možnost za široko uporabo Zuckerberga, kot to počnejo mobilni telefoni danes. Ideja je, da za razliko od slušalk VR, ki vas popeljejo iz resničnega sveta. Nazarečani bodo izgledali kot navadna očala z zasloni, ki lahko pokrijejo računalniški svet okoli vas.
Ni jasno, ali bo ta izdelek pri Metaversumu dosegel tisto, kar načrtuje Zuckerberg, a ni dvoma, da gre za drzno potezo. Metaverseus daje Zuckerbergu bistveno novo, maksimalistično smer, v kateri se lahko premika. V kolikšni meri je to izvedljivo, bo pokazal čas.

Sam Mark Zuckerberg je dejal, da potrebuje novo identiteto blagovne znamke, ki je neposredno usklajena z vizijo prihodnosti, na kateri dela. Obstaja določen cilj identitete blagovne znamke na višji ravni, nato pa je še bolj tehnični in funkcionalni cilj. Višja raven je, da je Facebook ikonična blagovna znamka družbenih medijev. Ljudje mislijo, da je družba družbenih medijev, vendar družba razmišlja o sebi, da so tehnološko podjetje, ki ustvarja tehnologije, ki ljudem pomagajo pri povezovanju med seboj.

Sama ideja o ustvarjanju virtualnega sveta se že dolgo pojavlja v nekaterih igrah. Prvi namigi segajo v priljubljeno igro Sims ali na nek način v World Of Warcraft. Pozneje je postalo zelo zanimivo že omenjeno Second Life. Danes je Roblox zelo priljubljen po principu virtualnih svetov. Imate svoj avatar, s katerim obiskujete različne virtualne prostore. Ustvarite lahko svojega, kamor boste povabili prijatelje. Kupujete dodatke, oblačila in če ste dovolj priročni, lahko izdelate in prodajate dodatke za roblox meni. Metaverzum bi moral vse to ponuditi v veliko večji in veliko bolj popolni različici. To je vizija Marka Zuckerberga in čas bo pokazal, kako jo bo mogoče uresničiti.

Infolinija (PON-PET: 8:00-15:30)
Piškotke uporabljamo, da znamo kar najbolje izkoristiti naše spletno mesto, vrniti vsebino in oglaševalske zmogljivosti, uporabljati funkcije družbenih medijev in analizo prebivalstva. Ti piškotki vključujejo ciljne medijske piškotke in piškotke za napredno analizo. S klikom na gumb Razumem se strinjate z uporabo piškotkov.