Newslettr
Glasilo
Naročanje na novice neposredno v vaš elektronski predal
Za marsikoga je Newsletter ali kako drugače celo prejemanje novic še vedno neke vrste grožnja ali slaba stvar. Za kaj pravzaprav gre in kaj je Newsletter? Je učinkovito marketinško orodje, saj pošilja določene informacije z reklamno ali zgolj informativno osnovo, največkrat v obliki elektronskega sporočila. Celotna pot do prejema takšnega glasila od pošiljatelja do prejemnika je sestavljena iz ene same privolitve in potrditve prijave.
Kje lahko najdete Newsletter?
Vsaka spletna stran in vsaka e-trgovina, ki ji je mar za promet, ponuja na svoji spletni strani tudi možnost prejemanja novic po elektronski pošti. Ta meni običajno najdete, ko se pomaknete navzdol na dnu strani. Kje se nahajajo podatki o podjetju, skrbnik spletnega mesta in kontaktni podatki. Za e-trgovine so na voljo informacije o plačilnih pogojih, transportu itd. Prav tam je tudi povezava za naročanje na glasilo.
Verodostojnost
Mnogi uporabniki interneta se bojijo prijaviti na novice. Odvračajo jih negativne informacije drugih uporabnikov in lastna neobveščenost. Do neke mere se je treba tudi strinjati oziroma razumeti preudarnost. Ona je na mestu. S prijavo na glasilo se strinjate, če veste, za katero spletno mesto gre, ali če imate izkušnje z e-trgovino. S slovaškimi spletnimi stranmi in spletnimi trgovinami je situacija lažja, saj lahko najdete informacije ali ocene drugih uporabnikov. Previdneje nadaljujte s tujimi spletnimi stranmi in e-trgovinami. Preberite pogoje soglasja za pošiljanje, kako bo skrbnik spletne strani ali e-trgovine ravnal z vašimi podatki (e-poštni naslov), ali jih ne boste posredovali komu drugemu ipd. Pridemo do same koristi za prejemnika Newsletterja. Kaj lahko dobite, če se strinjate, da se naročite na glasilo.
Plusi
Prejemajte novice s spletnega mesta, ki ga spremljate
- obveščanje o novih artiklih
- aktivnosti na spletni strani
- poroča o objavah, na katere ste odgovorili
- tekmovanja
- povzetek (pregled) zadnjih člankov za preteklo obdobje
Naročanje na novice iz e-trgovine
- novice na blogu (zanimivi članki)
- ocene novih izdelkov (vedno ste vnaprej obveščeni)
- promocije in popusti
- zanimive ugodnosti za registrirane uporabnike
- povzetek zadnjih člankov
- promocije, prilagojene neposredno določenemu uporabniku (registrirani uporabniki ali če ste že nakupovali v e-trgovini, lahko prejmete ugodne akcije, prilagojene neposredno vam)
Slabosti
Kaj vas lahko razočara ali vzame pogum
- pogosto pošiljanje novic
Prepogosto pošiljanje takih elektronskih sporočil. To dejstvo je v mnogih primerih mogoče odpraviti tako, da pravilno nastavite, kako pogosto želite prejemati tovrstno informativno e-pošto. Če na periodičnost pošiljanja Newsletterja ne morete vplivati neposredno v nastavitvah, lahko kot razlog ob odjavi navedete pogosto pošiljanje novic. Pošiljatelj prilagodi časovni interval med posameznimi pošiljanji novic.
- uporabo druge storitve, ki je pogojena s prijavo na Newsletter
- pošiljanje e-pošte, ki je niste zahtevali
Nekatera spletna mesta (večinoma tuja) svojo bazo e-poštnih naslovov prodajo drugi osebi. Morda vam bo pošiljala e-pošto, ki vas ne zanima
- vsiljena pošta (sporočila, ki jih niste zahtevali)
- zapletena ali neobstoječa možnost odjave
Spletna mesta, ki niso resna, ne ponujajo možnosti odjave.
Kako se znebiti glasila
Vsaka spletna stran, pa tudi e-trgovina (spletna trgovina) bi morala imeti poleg možnosti naročnine na svoji spletni strani obrazec za takojšnjo preklic naročnine. Ob odjavi vam lahko vseeno pošlje obrazec o razlogu, zaradi katerega ste se odločili za odjavo od Newsletterja in to bi moralo biti vse. Če se odjavite, vas mora izbrisati iz svoje baze podatkov in vaših podatkov ne posredovati nobeni drugi strani.
Nasvet za vas
Če ne veste, kako se odjaviti od novic, poskusite uporabiti storitev Unroll.me, ki bo naredila vse, da se odjavite od neželenih novic. Če uporabljate iOS 10 ali novejšo različico, se lahko s storitvami Apple odjavite od množične e-pošte.
Kaj morate vedet
Takoj ko sprejmete pogoje, se v mnogih primerih strinjate z obdelavo osebnih podatkov s strani ponudnika storitev. To vključuje tudi e-poštni naslov in naslov IP.
Ampak ... pravi zakon
Upravljavec osebnih podatkov je ponudnik storitev, ki obdeluje vaše osebne podatke v skladu z zakonodajo, zlasti z določbami Zakona z dne 29. avgusta 1997 o varstvu osebnih podatkov (Zbirka zakonov iz leta 2002, št. 101 točka 926 s spremembami) in Zakona z dne 18. julija 2002 o elektronskih storitvah.
Ponudnik storitev obdeluje vaše osebne podatke v obsegu, ki je potreben za nastanek in oblikovanje vsebine pogodbe, spremembe, odstope in pravilno izvedbo opravljenih storitev v elektronski obliki ter fakturiranje.
Uporabnik ima kadarkoli pravico do dostopa do obdelanih osebnih podatkov ter pravico do popravka le-teh in zahtevati njihov izbris.
GDPR
Osebni podatki in njihova obdelava
Ime, priimek, naslov, telefonska številka, EMŠ, e-poštni naslov, IP naslov in drugi se štejejo za osebne podatke. Kot osebni podatki se štejejo tudi podatki o nakupu, računi, fotografije (tudi družbena omrežja), podatki o plačilu.
GDPR - splošna uredba o varstvu osebnih podatkov stopi v veljavo 25. 5. 2018 v vseh državah članicah EU in bo zajemala širok nabor področij delovanja, kjer se obdelujejo osebni podatki fizičnih oseb.
Regulacija posega v vsa področja poslovanja (proizvodnjo, zdravstvo, bančništvo, zavarovalništvo, javno upravo, sisteme kamer, vodenje plač in kadrovske agende, kartoteko pacientov in nenazadnje E-poslovanje ESHOPS...).
Za obdelavo osebnih podatkov oseb, mlajših od 16 let, so določeni izredno strogi pogoji, ki vključujejo: posebne pogoje za osebe, mlajše od 16 let, na podlagi privolitve, ki je zakonita le, če je privolitev dal njihov zakoniti zastopnik.
Vse potrebne informacije o GDRP si lahko preberete na spletni strani gov.sk/Urad za varstvo osebnih podatkov Slovaške republike.
Kratek zaključek
Naročnina na glasilo je po našem mnenju v teh dneh pomembna. Uporabnik ne more spremljati vseh dogodkov in novic s področja, ki ga zanima. Prav tako se ni mogoče prijaviti na vsako akcijo e-trgovine, kjer nakupujete. Preverjene spletne strani in vaša najljubša e-trgovina vam bodo informacije o novostih in popustih pošiljale neposredno na vaš e-poštni predal, od vas pa je odvisno, kako se boste s temi informacijami spopadli.