Tonerji in kartuše

Vrsta tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Modelne linije tonerjev

Modelne linije tonerjev

Vrsta tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Modelne linije tonerjev

Vrsta tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Modelne linije tonerjev

Vrsta tiskalnika ali kartuše

Vrsta tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Modelne linije tonerjev

Vrsta tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Modelne linije tonerjev

Vrsta tiskalnika ali kartuše

Vrsta tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Modelne linije tonerjev

Pisarniški material in šola

Psihologija barv v marketinškem tisku

Pri nakupu izdelka, ki ga še niste imeli v rokah ali videli, se lahko bolj ali manj zanesete na oglaševalske in marketinške akcije. Gre za grafiko, estetiko, morda fotografije, nenazadnje pa tudi barve. V bistvu o seštevku vsega. Videz marketinške kampanje lahko dobesedno ustvari ali uniči blagovno znamko. Ali lahko barva dejansko fizično in psihično vpliva na potencialno stranko? S psihološkega vidika ta pojav imenujemo psihologija barv.

Verjeli ali ne, barva vpliva na nas na načine, o katerih večina od nas sploh ni pomislila. Vpliva na naše razpoloženje in odločitve ter lahko vpliva celo na naš apetit in zdravje. Želite izvedeti nekaj o psihologiji barv? Naslednjič, ko boste načrtovali marketinško kampanjo, lahko uporabite psihologijo, da svoje stranke usmerite v pravo smer.

Nekaj o zgodovini psihologije barv

Uporaba barv za zdravljenje duha in telesa je praksa že tisoče let. Egipčani so se ukvarjali s psihologijo barv, preden je bil skovan izraz "psihologija barv". Prostore za počitek so pobarvali oranžno za lajšanje utrujenosti, vijolično za izboljšanje kože in modro za lajšanje bolečin. Barva je bila in se še vedno uporablja v eni najstarejših praks holistične medicine na svetu. Ta praksa alternativne medicine trdi, da uporablja barve za izboljšanje zdravja z vplivanjem na naše razpoloženje. Ajurvedska medicina z zgodovinskimi koreninami v Indiji je bila razvita pred več kot 3000 leti in je te barve, ki vplivajo na razpoloženje, imenovala doše. Ajurvedski zdravniki kategorizirajo ljudi v tri različne doše glede na fizični videz, na vsako došo pa naj bi vplivale različne barve.

Čeprav se barva uporablja za terapijo že vrsto let, psihologije barv v resnici niso preučevali tako dolgo. Prvo knjigo o psihologiji barv "Teorija barv" je leta 1810 izdal nemški pesnik in umetnik Johann Wolfgang von Goethe. Komentiral je pomen različnih barv in kako verjame, da lahko različne barve vzbudijo različna čustva.

Njegovo teorijo so zavrnili, ker ni bila podprta z znanstvenimi raziskavami in je temeljila predvsem na njegovih lastnih mnenjih in znanju. Izkazalo pa se je, da je bil na nečem, saj so od takrat nekatere njegove ugotovitve dejansko potrdile sodobne raziskave.

Leta 1942 je nevropsiholog Kurt Goldstein poskušal podpreti Goetheja z eksperimentiranjem in znanstvenim raziskovanjem. Njegova hipoteza je veljala za nenatančno, ker ni mogel pridobiti drugih znanstvenikov, ki bi podprli njegovo raziskavo. Kljub temu so njegove raziskave še vedno imele veliko vlogo v sodobni barvni psihologiji. Sodobna barvna psihologija nenehno poskuša dokazati, da barve vplivajo na človeka fizično in duševno.                                                               

Pri preučevanju psihologije barv se raziskave osredotočajo na tri glavna področja: barvne preference, fiziološki odziv na barve in učinke barve na človeška čustva in vedenje.

Barvna prednost je pomembna iz očitnih razlogov, če je osebi všeč določena barva, jo bo pritegnila.

Raziskovalci preučujejo fiziološke odzive na barvo z merjenjem stvari, kot so krvni tlak, srčni utrip in možganska aktivnost.

Da bi raziskali čustveni učinek barve na ljudi, raziskovalci uporabljajo psihološki test, imenovan Semantična diferencialna lestvica. Slednji ponuja dva pridevnika nasprotnega pomena in respondente prosi, da predmet, v tem primeru barvo, postavijo na mesto glede na pridevnika. Ta raziskava pomaga s testiranjem in opazovanjem, kako različne barve vplivajo na različne izbire in vedenja.

 

     

vir: Canva

Zakaj uporabljati psihologijo barv v marketingu

Vsaka barva v spektru je bila dobro raziskana in povezana z različnimi čustvi. Vse delo je že opravljeno in vi kot tržnik lahko to raziskavo uporabite sebi v prid, kar bi vsekakor morali. Na podlagi študij je dokazano, da na 93 % kupcev vpliva videz, na skoraj 85 % pa barva sama. 

Na primer, če se sprehajate po nakupovalnem središču, ali se vam ne zdi, da je bolj verjetno, da boste vstopili v trgovino z zabavnimi barvami in kul vzorci kot v trgovino, polno bež in belih oblačil? Ali pa si predstavljajte, da se sprehajate po središču svojega mesta. Najverjetneje bi se ustavili in prebrali ali celo samo registrirali plakat, če bi bil tako živ in jasen kot tisti, natisnjen črno-belo. Barva je nekaj, o čemer morate vedno razmišljati, ko začnete novo marketinško kampanjo. Na občinstvo lahko vplivate dobesedno samo z barvo. In čeprav niso vsi prizadeti na enak način, obstaja nekaj splošnih teorij o barvah, ki bi se jih morali zavedati. 

Barve in njihov vpliv

Barvno kolo je na splošno razdeljeno na pol, kar ustvarja dve barvni kategoriji: tople barve in hladne barve. Vsak je povezan z različnimi čustvi. Tople barve , kot so rdeča, oranžna, rumena in svetlo zelena, vzbujajo čustva, kot so strast, navdušenje, energija in sreča. Medtem ko hladne barve, kot so vijolična in modra ter temnejša zelena, vzbujajo umirjenost in profesionalnost. Čeprav resnično želite nekaj vzbuditi v svojem občinstvu, ni priporočljivo potiskati ene strani barvnega kolesa čez drugo; ravnotežje je še vedno ključno.

Vijolična

Vijolično barvo največkrat povezujemo z razkošjem. Velja za kraljevsko in dostojanstveno. Zaznana je kot barva, povezana z domišljijo in duhovnostjo, ki ustvarja popolno ravnovesje med fizičnim in duhovnim. Ker je hladna barva, je znano, da pomirja in pomirja um, uporabniku prinaša duševni mir in zaupanje pri odločanju. Kozmetične znamke, kot so Urban Decay, Aussie in Tarte, v svojih logotipih uporabljajo vijolično. Lepotne znamke in znamke proti staranju, ki jih povezujemo s stvarmi, kot so razkošje, domišljija in fizičnost, se pogosto nagibajo k vijolični barvi. V kombinaciji z zlatom vzbuja ekskluzivnost in razkošje.

Rdeča

Rdeča je zelo močna barva in verjetno ena najsvetlejših. Znano je, da ustvarja občutek nujnosti in je pogosto povezano s strahom ali ljubeznijo. Njegove energijske lastnosti pritegnejo pozornost in ohranjajo fokus. Rdeča je znana tudi po tem, da spodbuja apetit in jo pogosto uporabljajo verige hitre prehrane. Videli ga boste v logotipu McDonald's, Chick-Fil-A, In-N-Out, Chipotle in Pizza Hut. Pravzaprav je veliko težje najti verige hitre prehrane, ki v svojem logotipu ne uporabljajo rdeče barve.

Modra

Modra je verjetno ena najbolj priljubljenih barv. Povezuje se z zaupanjem in varnostjo ter se pogosto uporablja za izražanje miru, miru, vode in zanesljivosti. Moški imajo pogosto raje modro barvo, zato, če so vaše glavno občinstvo moški, pomislite na modro! Poleg tega je modra najpogostejša barva, ki jo uporabljajo podjetja v korporativnem prostoru. Uporabljajo ga HP, Dell, Intel in IBM.

Zelena

Zelena barva se pogosto uporablja za spodbujanje ravnovesja in harmonije in je na splošno povezana s stvarmi, kot so denar, moč, zdravje in narava. Zelena lahko spodbudi umirjenost v možganih in lahko povzroči odločnost med kupci. Številne ekološke ali ekološko ozaveščene blagovne znamke uporabljajo zeleno barvo pri svojih blagovnih znamkah iz očitnega razloga, ker je to najpogostejša barva, povezana z naravo in okoljem.

Rumena

Rumena vzbuja veselje, vedrost in optimizem. Če poskušate prikazati kar koli srečnega, je rumena verjetno najboljša barva. Rumena je lahko znana tudi po tem, da prebudi otroka v nas, podjetja, ki ponujajo prijetne, hitro dostopne izdelke ali storitve, pogosto uporabljajo rumeno pri svojih blagovnih znamkah, podjetja, kot sta McDonald's ali Best Buy, so imela koristi od uporabe rumene v svojih blagovnih znamkah.

Bela

Bela je pogosto povezana s čistostjo, preprostostjo in naravnostjo. Lahko predstavlja nove začetke in nedolžnost. Ne glede na to, kako lepa je lahko ob pravilni uporabi, se izogibajte uporabi preveč bele barve v svojih marketinških kampanjah, saj se lahko zdi preveč minimalistična in dolgočasna. 

Črna

Črna se uporablja za prikaz stvari, kot so resnost, moč, prefinjenost ali avtoriteta. Črno, kot močno barvo, lahko pogosto pretiravamo in jo zato zlorabimo. Ob pravilni uporabi je lahko črna videti izjemno ostra in mogočna, vendar pazite, da stopite rahlo. Črna v kombinaciji z zlatom ali srebrom izgleda razkošno.

Medtem ko ima barva veliko vlogo pri vplivanju na vaše potrošnike, je še vedno pomembno vedeti, da vsi vizualni dejavniki igrajo vlogo pri uspehu vaše kampanje. Obvladovanje psihologije barv je polovica uspeha, izdelava grafike in drugih vizualnih vidikov pa lahko naredi vašo kampanjo veliko uspešnejšo. 

 

vir: printingforless.com