Pisarniški material in šola

Virtualna resničnost pri vas doma (od igričarstva do fitnesa in opremljanja doma)

Vsak izmed nas se je zagotovo že srečal z izrazom navidezna resničnost ali obogatena resničnost. Gre za nekoliko drugačne tehnologije in ljudje jih pogosto zamenjujejo. Medtem ko je bila obogatena resničnost uporabnikom bolj dostopna neposredno prek pametnih telefonov, so lahko virtualno resničnost preizkusili z določeno strojno opremo. Na začetku je bila cena VR opreme visoka. Danes se giblje že v takšnih cenovnih razredih, da po njem lahko seže načeloma vsak.

 

Virtualna resničnost (VR) prinaša možnost popolne potopitve v virtualni svet. Uporabnik preide iz okolja običajnega sveta s pomočjo VR slušalk v izključno digitalno okolje.

Obogatena resničnost (AR) dodaja digitalno plast slikam resničnega sveta v običajnem zaznavanju z relevantno informacijsko vsebino prek pametnega telefona, tablice, prozornega zaslona ali očal AR.

Mešana resničnost (MR) omogoča manipulacijo digitalnih objektov, ki se po tej interakciji odzovejo kot resnični fizični objekti.

 

V zadnjih letih so podjetja, ki se ukvarjajo z VR, precej napredovala. Tehnologija, ki so jo ob predstavitvi imenovali futuristična, danes postaja pogost del opreme igralcev v domačem okolju. Glede na napovedi, ki temeljijo na letni stopnji rasti nekje okoli 30 %, naj bi trg virtualne resničnosti do leta 2027 zrasel na 92,31 milijarde USD. Največji delež je povezan z glavnimi proizvajalci v tej industriji in uporabo v igralniškem sektorju.

Navidezna resničnost VR (virtual reality) prinaša določeno simulacijo v 3D na osebne računalnike, igralne konzole in mobilne telefone. Sestavljen je iz očal visoke ločljivosti in anatomskih krmilnikov. To je dovolj za izkušnjo VR kar v vašem domu. Dobite lahko povsem novo izkušnjo od igranja iger, gledanja 360 ° videov in filmov do modnih revij, manekenstva in notranjega oblikovanja. Možnosti uporabe je vedno več.  

Če govorimo o virtualni resničnosti, jo lahko razumemo kot okolje, modelirano s pomočjo računalnika, ki simulira resničnost. Najpogosteje gre za modeliranje vizualne izkušnje, ki je prikazana na računalniškem zaslonu ali preko posebne stereoskopske naprave (slušalke). Slušalke so naprava, ki prikazuje navidezno resničnost, ko je nameščena na uporabnikovi glavi. Za dopolnitev izkušnje se uporabljajo tudi drugi čuti, kot sta sluh in dotik. Ustvarjanje avtentične navidezne resničnosti je še vedno omejeno z razpoložljivimi tehničnimi sredstvi, vendar se napreduje in razvoj se izboljšuje.

 

      

 

VR še ne moremo striktno razdeliti v nobene neposredne kategorije, temveč ga delimo glede na to, kje se uporablja. Naj gre za igre, filme, izobraževanje, medicinske namene ali dizajn. Po stopnji vživljanja v ustvarjeno realnost ga lahko razdelimo na imerzivnega in neimerzivnega. Nepotopna navidezna resničnost se pogosto sploh ne šteje za navidezno resničnost zaradi tega, kako razširjena je. Najpogostejša oblika nepotopne navidezne resničnosti je katera koli video igra, ki je prikazana na zaslonu in jo nadzira krmilnik ali tipkovnica in miška. Nasprotno, imerzivna virtualna resničnost omogoča uporabniku, da se potopi v ustvarjeno resničnost in uporablja slušalke, ki ustvarijo 3D svet pred očmi uporabnika, skupaj s 3D zvočnimi učinki.

VR očala so osnova za virtualno resničnost

VR očala boste potrebovali, če želite VR uporabljati samostojno, s povezavo na osebni računalnik ali konzolo. Na voljo so v številnih izvedbah različnih proizvajalcev in različne opreme. Razlikujejo se od vgrajenih funkcij. Pomembni parametri vključujejo ločljivost, hitrost osveževanja, povezljivost in združljivost z operacijskimi sistemi.

Poleg VR Oculus ali HTC Vive obstajajo proizvajalci igralnih konzol, kot je Sony, ki imajo svoje originalne dodatke za PlayStation VR. Tudi proizvajalec DJI ima svoja VR očala za drone. VR očala za mobilne telefone niso izjema.

 

      

 

Preizkusili smo model Oculus Quest 2 v 128 Gb različici (Meta Quest). V paketu boste našli očala, dva Oculus Touch kontrolerja in polnilni kabel. Žal ne gre za podatke za prenos preko osebnega računalnika. Po začetnem zagonu boste pozvani, da se povežete z omrežjem Wi-Fi in se prijavite v svoj FB račun ter potrdite, da so podrobnosti pravilne. V meniju najdete trgovino Oculus Store, kjer lahko prenesete različne plačljive igre ter brezplačne demo različice. Oculus ima 6 Gb RAM pomnilnika, kar zagotavlja nemoteno delovanje. Kontrole popolnoma kopirajo gibe vaših rok. Presenetila vas bosta ostra slika in kakovosten prostorski zvok. Ko začnete s samo igro, boste morali označiti prostor za gibanje, tako imenovano igralno cono. Njegov namen je, da vas zadrži v določenem omejenem prostoru. Upravljanje je udobno in se ga boste zelo hitro naučili. Vedno obstajajo navodila, kako nadzorovati vsako igro. Tukaj je potrebno vsaj osnovno znanje angleškega jezika.

 

 

Zahvaljujoč VR lahko igrate različne igre, nekatere pa zaradi sistemskih zahtev uporabljate računalnik. Enako velja za igre Steam. Gledate lahko videoposnetke YouTube z oznako VR ali 360. Nekaj filmov VR si lahko ogledate z Netflixom. Igra slovaškega razvijalca Beat Sabre je na nas naredila dober vtis, uživali pa smo tudi v The Walking Dead. Beat Sabre se res splača v plačljivi različici. Prijetni so tudi VR ogledi mest in različnih spomenikov ter dokumentarci National Geographica. Če želite preizkusiti vesolje, je tu Mission:ISS, kjer boste doživeli pogled v odprtem prostoru in v trenutku pozabili, da stojite z nogami na tleh.

Poleg zabavne plati VR se uporablja tudi na drugih področjih, in sicer v izobraževanju, medicini in oblikovanju. Precej zanimiv del je fitnes oziroma poučevanje borilnih veščin. Virtualna resničnost ponuja doživetje stvari, ki v resnici ne obstajajo, tudi doma. Tehnologija je proizvodnja realističnega tridimenzionalnega okolja, ki ga dojemamo kot resnično . Po namestitvi VR naprave se uporabniku pred očmi prikaže računalniško ustvarjen svet, v katerem lahko deluje in komunicira. Tako dobi pristno digitalno repliko resničnega sveta ali vsaj njegovo najbolj zanesljivo simulacijo. Vse tehnologije, pa naj gre za virtualno, obogateno ali mešano resničnost, se še naprej razvijajo in postajajo vse bolj dostopne množicam. Njihov naraščajoči potencial je odvisen tudi od izboljšav strojne in programske opreme. Pričakuje se napredek pri zmogljivosti, ločljivosti, občutljivosti senzorjev, pa tudi pri prenosljivosti in zmanjšanju teže.