Tonerji in kartuše

Tip tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Zapolnitev serije modelov

Zapolnitev serije modelov

Tip tiskalnika ali kartuše

Tip tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Zapolnitev serije modelov

Tip tiskalnika ali kartuše

Tip tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Tip tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Zapolnitev serije modelov

Tip tiskalnika ali kartuše

Tip tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Zapolnitev serije modelov

Tip tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Zapolnitev serije modelov

Tip tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Zapolnitev serije modelov

Tip tiskalnika ali kartuše

Modelne linije tiskalnikov

Zapolnitev serije modelov

Pisarniški material in šola
Akcije

Zanimivosti iz sveta tiskarjev

Kako nas proizvajalci brizgalnikov zavajajo

Posnetek YouTuberja Gregoryja Austina McConnella se je začel kot plaz širiti po različnih spletnih straneh. Vendar to niso bile običajne spletne strani ali strani, ki širijo potegavščine in teorije zarote. Pa o spletnih straneh, ki se resno ukvarjajo z novicami iz IT sveta in raznimi dogodki iz sveta družbenih omrežij. Ena izmed njih je avstralska stran Mashable, ki je vir preverjenih informacij. Ponuja pregled tehnologije in digitalne kulture. Tam sta se pojavila članek in omenjeni video mladega youtuberja.

Viralni video se širi po omrežjih

Vse se je začelo z objavo videa na YouTubu, ki ga je Gregory Austin McConnell objavil na svojem profilu. V dvanajstminutnem videu z naslovom "Inkjet tiskalniki so prevara" precej verodostojno govori o svojem delu v centru za telemarketing kot pomočnik tehnične podpore za neimenovano računalniško podjetje. Slednja poleg računalniške tehnologije v svoj portfelj vključuje tudi dodatke zanjo, kamere in tiskalnike. Razjasni delo pomočnika, ki porabi 20 % svojega časa za reševanje strankinega problema in 80 % za to, da podjetju ponudi drug izdelek. Vsi zaposleni v tem oddelku bodo opravili to usposabljanje za pristop k strankam. Kot pomočnik tehnične podpore je imel dostop tudi do proizvodnih cen različnih izdelkov, pa tudi do cen kartuš. Trdi, da je bil paket večbarvnih kartuš s standardno zmogljivostjo prodan za 59,95 USD, medtem ko je cena znašala približno 0,23 USD. Do tega podatka je prišel, ko je med reševanjem problema s stranko želel ponuditi tiskalnik oziroma multifunkcijo. Na interni spletni strani podjetja, do katere imajo dostop samo zaposleni, je videl dve različni ceni izdelka. Končna prodajna cena in dejanski stroški proizvodnje podjetja. Seveda mora vsako podjetje, ki želi biti dobičkonosno, s produktom tudi nekaj zaslužiti. Tudi Gregor sam v tem ne vidi problema. Problem pa vidi v znesku za proizvodnjo kartuš in končnem znesku za potrošnika. Povečal se je 260-krat. Za piko na i doda, da gre za najdražjo tekočino za kobrinim strupom, za vonjem legendarnega Chanela 5, inzulina in živega srebra. Kritiziral je proizvajalce brizgalnih tiskalnikov, ki sicer vlagajo veliko denarja v razvoj, a je cena kartuš še vedno visoka. Primerjal ga je neposredno s prodajnim sistemom »Razor & Blades model«. Gre za sistem, kjer se izdelek prodaja po nizki ceni, nadomestni izdelki ali polnila pa se prodajajo po ceni, ki prinaša denar proizvajalcu, saj jih je treba nenehno dopolnjevati.

To še ni vse, kar je delil mladi YouTuber. Povzel je vse prakse proizvajalcev, s katerimi lahko največ zaslužijo z brizgalnimi tiskalniki. Eden izmed njih je čip, ki naj bi spremljal nivo in kakovost črnila. Če čip zazna, da je zmanjkalo ene od barv, samodejno ustavi nadaljnje tiskanje, dokler se uporabljena barva ne zamenja z novo. Podobno se signalizira količina črnila v kartuši, preden se črnilo fizično porabi. To je lažni alarm. Gregory je ponastavil čip, ko je kartuša, ki jo je zaznal tiskalnik, znova začela kot prazna. Razmišljal je tudi o tem, zakaj barvni brizgalni tiskalniki pri črno-belem tiskanju uporabljajo tudi cian barvo. V črno vedno primešajo malo drugačno barvo.
Video ima trenutno več kot 590.000 ogledov in je postal viralen video. Na koncu YouTuber uniči svoj tiskalnik, kot protest, da v 21. stoletju, ko je Musk poslal avto v vesolje, podjetja še vedno ne morejo potrošnikom ponuditi cenovno ugodnih kartuš.

Kaj dodati na koncu?

Uporabniki so našli način, kako se izogniti preplačevanju originalnih kartuš s črnilom. Pri tem so jim pomagali tretji proizvajalci, ki jim, čeprav tudi zvišajo proizvodno ceno, ni treba vanjo prenesti stroškov same proizvodnje naprave. Zato je cena alternativnih kartuš veliko ugodnejša od originalnih kartuš. Naslednji korak proizvajalcev pri alternativnih kartušah s črnilom je visoka kakovost in skladnost z vsemi mednarodnimi standardi. V kolikšni meri je omenjeni viralni video mladega Youtuberja zadel v črno in ali ga bo kdo od proizvajalcev tiskalnikov komentiral, je vprašljivo. Čeprav Gregory sam ni navedel, za katero podjetje gre, so se na spletu pojavila ugibanja o proizvajalcu HP. Pred nekaj leti se je podobno temo lotila tudi neka tuja spletna stran, ki je opozorila na vedno manjšo količino črnila v originalnih kartušah.

Vsekakor pa naj bi temu ustrezal tudi potrošni material, ki je tudi kartuša z dostopno ceno. Da lahko uporabniki pri tiskanju porabijo črnilo brez strahu, kako bo to vplivalo na njihovo denarnico. Dražji modeli tiskalnikov in multifunkcij, ki uporabljajo kartuše z veliko zmogljivostjo, so dober način za zmanjšanje stroškov črnila. Pri cenejših modelih brizgalnih tiskalnikov je cena naprave pogosto enaka ceni kartuš, zato je ugodneje poseči po alternativnih kartušah.